تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاست
لینک : econews.ir/5x3780841
شناسه : 3780841
تاریخ :
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: تکرار ادعاهای ضدایرانی به ضرر غرب خواهد بود اقتصاد ایران: عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: دروغ‌پردازی و صدور بیانیه‌های ضدایرانی به بهانه‌های دروغین، هیچ کمکی به آماده‌سازی فضا برای مذاکره نخواهد کرد و در نهایت به ضرر غربی‌ها خواهد بود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

 به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، علاء‌الدین بروجردی  با اشاره به اینکه ادعای برخی از کشورهای غربی مبنی بر ارسال موشک‌های بالستیک از سوی ایران به روسیه اتهاماتی بی‌اساس است، اظهار کرد: وزیر امور خارجه و سخنگوی این وزارتخانه به صراحت اعلام کردند که «ایران به روسیه موشک‌های بالستیک ارسال نکرده است» و بر این اساس، همه باید موضع‌گیری رسمی جمهوری اسلامی ایران درباره این موضوع را ملاک قرار دهند و از اتهام‌زنی بی‌اساس و واهی در ارتباط با ایران دست بردارند.

وی تاکید کرد: در شرایطی که بارها مقامات جمهوری اسلامی ایران و همچنین مقامات روسیه، مسئله ارسال موشک‌های بالستیک از سوی ایران به روسیه را رد کرده‌اند، جای تأسف دارد که برخی از کشورهای غربی با استناد به ادعایی که بارها تکذیب شده است، علیه ایران بیانیه صادر کردند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تکرار ادعاهای کذب و اتهامات واهی علیه ایران، با طرح مباحثی از سوی برخی از کشورهای غربی مبنی بر مذاکره همخوانی ندارد.

نماینده مردم لارستان در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: اگر اروپایی‌ها بخواهند به صورت جدی با جمهوری اسلامی ایران مذاکره کنند، طبیعتاً این موضوع ملزوماتی دارد و دروغ‌پردازی و صدور بیانیه‌های ضد ایرانی به بهانه‌های دروغین، هیچ کمکی به آماده‌سازی فضا برای مذاکره نخواهد کرد و در نهایت به ضرر خود آنان خواهد بود.

وی گفت: اگر غربی‌ها قواعد بازی را رعایت کنند، می‌توانند طرف مذاکره ما باشند اما اگر بخواهند از آمریکا تبعیت کنند، فکر نمی‌کنم که تحول خاصی در ارتباط میان جمهوری اسلامی ایران و غرب اتفاق بیافتد.

بروجردی در ادامه با تاکید بر اینکه دولت چهاردهم ارتباط با همه کشورهای جهان را در دستورکار خود قرار خواهد داد و متوقف به ارتباط با چند کشور نمی‌شود، گفت: از آنجایی که اولین سفر رئیس‌جمهور به عراق بود، این موضوع نشان‌دهنده آن است که ارتباط با کشورهای جبهه مقاومت و همسایگان جز اولویت‌های ایران است. نگاه به شرق هم یک سیاست مهم و جدی برای ما است و دولت چهاردهم نیز قطعاً این سیاست را به خوبی دنبال خواهد کرد.