تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : جامعه
لینک : econews.ir/5x3780685
شناسه : 3780685
تاریخ :
شکست‌خوردگان از خود چگونه تنش زدایی می‌کنند اقتصاد ایران: درگیری و یا تنش برای هیچ کس خوش آیند نیست اما گاهی اوقات افراد برای اینکه از حق خود دفاع کنند راهی جز درگیری نداشته، اما افراد مطیع و سلطه‌پذیر به هر قیمتی که شده سعی می‌کنند از بروز درگیری و تنش جلوگیری کنند. آنها قبل از درگیری اول از خودشان شکشت خوردند و هر نوع تنش یا درگیری به شدت آن‌ها را عصبی می‌کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

 به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، اگر از آن دسته افرادی هستید که حق را به دیگران داده و اگر کسی به شما انتقاد کوچکی کرده است مضطرب شده و برخلاف میل خود رفتار می‌کنید. یا اگر با اینکه صاحب حقی هستید غالبا از برخورد با دیگران پرهیز می‌کنید؛ حتی اگر به قیمت ضایع شدن حق آنها تمام شود. یا علایم اضطرابی، مانند مالیدن دست‌ها به هم، وول خوردن، بریده بریده حرف زدن، نفس عمیق کشیدن و حرکات اضافی دارید. برای پیدا کردن علت مشکلات، نخست منتقد درون شما سربرآورده و خودتان را سرزنش می‌کنید. به جای حل کردن مسئله، می‌کوشید صورت آن را پاک کنید. هنگام صحبت کردن سعی می‌کنید در چشم دیگران نگاه نکنید. در جلسات و مهمانی‌ها معمولا ساکت هستید وقتی کسی باعث ناراحتی شما می‌شود، به جای صحبت کردن و طرح مسئله با فرد مزبور، مسئله را در دل خود نگه می‌دارید و می کوشید تا آن را فراموش کنید. همیشه می‌ترسید مبادا دیگران از دستتان عصبانی شوند؛ لذا از افشای ناراحتی‌ها و هیجان‌های شدید خود نیز وحشت دارید. شما جز دسته افراد مطیع و سلطه پذیر هستید. به افرادی شخصیت مطیع و سلطه‌پذیر می‌گویند که با میل و خواست خودشان تسلیم اقتدار شخص دیگری می‌شوند. و با خدمت و اجرای دستورات کنترلگر به آرامش روحی و روانی می‌رسند. فرقی هم نمی‌کند تسلیم دیگران شدن در کجا روی دهد از خانه شروع شده تا محل کار و حتی در روابط اجتماعی می‌تواند ادامه پیدا کند. 

افراد مطیع و سلطه‌پذیر افرادی قاطع نیستند

افراد مطیع مدام نیازها و خواست‌های دیگران را در اولویت خواسته خود قرار می‌دهند. قاطع نیستند. عدم ابراز احساس، افکار با عث می‌شود اگر این افراد در کارگروهی حضور داشته باشند گمان کنند کسی به افکار آنان اهمیت نمکی‌دهد بنابراین در بیان افکار خود پشیمان شوند. 

افراد مطیع از هر نوع درگیری و تنش اجتناب می‌کنند

درگیری و یا تنش برای هیچ کس خوش آیند نیست اما گاهی اوقات افراد برای اینکه از حق خود دفاع کنند راهی جز تنش و درگیری وجود ندارد اما افراد مطیع و سلطه‌پذیر به هر قیمتی که شده سعی می‌کنند از بروز درگیری و تنش جلوگیری کنند. آنها قبل از درگیری اول از خودشان شکشت خوردند و هر نوع تنش یا درگیری به شدت آن‌ها را عصبی می‌کند،تجربه‌های قبلی‌ افراد مطیع خوشایند نیست و به هر قیمتی می‌خواهند از یادآوری آن فرار کنند. اما مشکل زمانی رخ می‌دهد که برای جلوگیری از درگیری، تسلیم فرد سلطه‌گر می‌شوند کاری که حاضر به پذیرش آن نبودند را انجام می‌دهند و این تلاش و نگرانی افراطی برای دوری از هر نوع درگیری روح و روان آنها را خسته می‌کند. 

افراد مطیع علاقه‌ای به جلب توجه دیگران ندارند

برخی ممکن است این مسأله را با خجالتی بودن اشتباه بگیرند، اما در واقعیت، این رویکرد روشی است برای گریز از دیده شدن و برجسته شدن.

افراد مطیع از اینکه دیگران درباره‌ی آن‌ها چه فکری می‌کنند، اضطراب زیادی را تجربه می‌کنند. به همین دلیل است که آن‌ها درباره‌ی انتخاب لباس و شیوه‌ی رفتارشان بسیار با دقت عمل می‌کنند.

این رفتار تضمین می‌کند که آن‌ها از هر موقعیتی که ممکن است منجر به تحقیر یا توهین به آن‌ها شود یا احتمالا نوعی درگیری ایجاد کند اجتناب کنند.