تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : جامعه
لینک : econews.ir/5x3780639
شناسه : 3780639
تاریخ :
هشدار درباره نابودی صنعت خودروسازی اروپا اقتصاد ایران: بلومبرگ در گزارشی هشدار داد که خودروسازان اروپایی با تعطیلی کارخانه‌ها و نابودی هزاران شغل مواجه هستند چرا که در پی کاهش تقاضا و افزایش رقابت، این شرکت‌ها برای ادامه روند برقی کردن خودروهای خود با مشکل مواجه هستند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

 به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، بلومبرگ روز چهارشنبه در گزارشی هشدار داد که خودروسازان اروپایی با تعطیلی کارخانه‌ها و نابودی هزاران شغل مواجه هستند چرا که در پی کاهش تقاضا و افزایش رقابت، این شرکت‌ها برای ادامه روند برقی کردن خودروهای خود با مشکل مواجه هستند.

طبق تحلیل این شبکه خبری، تقریباً یک سوم از کارخانه‌های بزرگ خودروهای سواری از پنج تولیدکننده برتر اروپا یعنی بی‌ام‌و، مرسدس بنز، استلانتیس، رنو و فولکس واگن سال گذشته میلادی زیر ظرفیت تولید خود فعالیت کردند.

ارقام و داده‌های این گزارش نشان می‌دهد که این غول‌های خودروسازی کمتر از نصف ظرفیت خود تولید کرده‌اند.

گزارش‌ها همچنین حاکی از آن است که فروش سالانه در اروپا حدود 3 میلیون دستگاه خودرو کمتر از سطح پیش از همه‌گیری کرونا بوده است و این امر باعث می‌شود کارخانه‌ها با تمام ظرفیت تولید نکنند و هزاران شغل در معرض خطر قرار بگیرد.

بر اساس این گزارش، تعطیلی کارخانه‌های خودروسازی نگرانی‌ها را در مورد این منطقه تشدید خواهد کرد که پس از عقب ماندن از رقبای اصلی، ایالات متحده و چین، با رکود طولانی مدت مواجه است.

ماتیاس اشمیت، یک تحلیلگر مستقل خودرو به بلومبرگ گفت: خودروسازان بیشتری برای تکه‌های یک کیک کوچک‌تر می‌جنگند. برخی از کارخانه‌های تولیدی قطعاً باید تعطیل شوند.

این در حالی است که گروه آلمانی فولکس واگن هفته گذشته میلادی اعلام کرد که برای اولین بار در تاریخ نزدیک به 90 ساله خود، در حال بررسی تعطیلی کارخانه‌ها در آلمان است. این خودروساز گفت که برای گذار از سوخت‌های فسیلی با مشکل مواجه است.

شرکت بی‌ام‌و نیزهشدار داده است که تقاضای کم در چین تهدید دیگری برای فروش و سود است.

احتمال تعطیلی کارخانه‌ها در اروپا طی سال‌های اخیر در میان افزایش شدید قیمت انرژی و کمبود کارگر که هزینه‌های کار را افزایش داده، افزایش یافته است.