تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استانها
لینک : econews.ir/5x3780634
شناسه : 3780634
تاریخ :
مدیرکل میراث‌فرهنگی آذربایجان‌شرقی عنوان کرد: صنایع‌دستی سفیر فرهنگی ایران دربازارهای جهانی اقتصاد ایران: تبریز- مدیرکل میراث‌فرهنگی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه توجه ویژه به تولیدات صنایع‌دستی در نمایشگاه بین‌المللی تبریز در اولویت است، گفت: صنایع‌دستی سفیر فرهنگی ایران در بازارهای جهانی است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

 به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،   احمد حمزه زاده ظهر یک شنبه در جلسه هماهنگی نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی و گردشگری تبریز ضمن اشاره به اهمیت صنایع‌دستی به‌عنوان سفیر فرهنگی کشور در بازارهای جهانی با تأکید بر برنامه‌ریزی‌های ویژه برای معرفی تولیدات صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در نمایشگاه بین‌المللی تبریز خبر داد.

حمزه‌زاده گفت: صنایع‌دستی با ایجاد ارتباطی ملموس در ذهن گردشگران، نه‌تنها به توسعه اقتصاد محلی کمک می‌کند بلکه موجب رضایتمندی هرچه بیشتر گردشگران و معرفی تولیدات صنایع‌دستی کشور می‌شود. این ارتباط مستقیم میان گردشگر و محصولات صنایع‌دستی باعث می‌شود تا هویت فرهنگی مناطق مختلف به شکل ماندگاری در ذهن بازدیدکنندگان نقش ببندد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد: صنایع‌دستی ایران به‌عنوان نماینده‌ای از فرهنگ و هنر غنی، در جوامع بین‌المللی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که صنایع‌دستی با ترکیب خلاقیت و تکنیک‌های سنتی به‌عنوان سفیری قدرتمند، بازتاب‌دهنده هویت ایران و ایرانی محسوب می‌شود.

او افزود: طی برنامه‌ریزی‌های انجام شده، مقرر شد در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌دستی تبریز به معرفی محصولات متنوع صنایع‌دستی از سراسر کشور توجه ویژه‌ای شود تا هنرمندان و تولیدکنندگان بتوانند در زمینه مناسب، دستاوردهای خود را به بازدیدکنندگان داخلی و خارجی ارائه دهند.

حمزه‌زاده با اشاره توجه ویژه به معرفی تولیدات صنایع‌دستی در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌دستی تبریز گفت: نمایشگاه بین‌المللی تبریز که از ۲۵ تا ۲۸ مهرماه برگزار خواهد شد، با محوریت صنایع‌دستی به معرفی تولیدات این حوزه پرداخته و فرصتی طلایی برای معرفی توانمندی‌های هنرمندان ایرانی و گسترش بازارهای صادراتی این تولیدات به شمار می‌آید.