تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : جامعه
لینک : econews.ir/5x3780514
شناسه : 3780514
تاریخ :
کلاهبرداری ۱۱ میلیاردی با وعده فروش حواله خودرو اقتصاد ایران: دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قم از صدور کیفرخواست متهم کلاهبرداری به ارزش تقریبی ۱۱ میلیارد تومان خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

 به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،حجت‌الاسلام والمسلمین غریب با اعلام اینکه با وصول شکایات متعدد مردمی در خصوص دریافت وجوه کلان از سرمایه‌های مردم و کلاهبرداری از آن‌ها با وعده ارائه حواله خودرو، پرونده در شعبه ۱۲ بازپرسی تشکیل شد گفت: با صدور دستورات قضائی تحقیقات تخصصی آغاز و متهم دستگیر شد.

دادستان قم در خصوص روش کلاهبرداری این پرونده بیان کرد: متهم اقدام به اخذ وجوه کلان از شکات برای انجام کار تجاری و فروش حواله خودرو و ارائه ضمانت برای وجوه دریافتی اعم از سفته، رسید عادی و سند رسمی کرده در حالی که سرمایه‌های مالباختگان را در غیر از مواردی که به شکات اعلام کرده بود صرف کرده است.

وی افزود: متهم به ازای اخذ هر ۲۰۰ میلیون تومان از شکات وعده ارائه یک حواله خودرو به ارزش ۵۰۰ میلیون تومان طی سه ماه به سرمایه‌گذاران داده است که پس از گذشت ماه‌ها نتوانست وعده‌های خود را عملی سازد.

حجت‌الاسلام والمسلمین غریب با اشاره به اینکه موقعیت شغلی خاص متهم موجب جلب اعتماد مالباختگان و اطمینان آنان از صحت این سرمایه‌گذاری شده است، بیان کرد: متهم مدعی است که با سرمایه‌گذاری مبالغ دریافتی در حساب‌های ارز دیجیتال و سود حاصل از آن قادر به تأمین سود و ارائه حواله‌های خودرو در آینده بوده است، اما مانند ده‌ها پرونده دیگر این مطالب صرفاً ادعای متهم جهت جلب اعتماد مردم بوده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قم با هشدار مکرر به شهروندان در خصوص عدم اعتماد به اشخاص حقیقی و حقوقی برای سرمایه گذاری با وعده دریافت سودهای تضمینی مجدداً تاکید کرد: برای حفظ سرمایه‌ها و دارایی‌های خود و تأمین آرامش خانواده، فریب سود جذاب و تضمینی سرمایه‌گذاری در عرصه‌های مالی و تجاری پر مدعا را نخورند و از اعتماد بی‌جا به افراد منفعت طلب بپرهیزند.