تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : جامعه
لینک : econews.ir/5x3780482
شناسه : 3780482
تاریخ :
افزایش ۶ درصدی ورودی سدها بیش از نیمی از مخازن سدها خالی است اقتصاد ایران: در حال حاضر ورودی سدها به ۴۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون مترمکعب می‌رسد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (۳۹ میلیارد و ۱۷۰ میلیون متر مکعب) افزایش ۶ درصدی را نشان می‌دهد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

 به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، در سال جاری آبی از ابتدای مهرماه ۱۴۰۲ تا بیست و سوم شهریور ماه ارتفاع کل ریزش‌های جوی کشور معادل ۲۵۰,۳ میلیمتر است. این مقدار بارندگی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه درازمدت ۲۴۶,۵ میلی متر ۲ درصد افزایش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته ۲۱۱,۴ میلی متر ۱۸ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

همچنین آب موجود در مخازن سدها از ابتدای سال آبی تا ۲۳ شهریور ۲۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون مترمکعب بوده که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته ۲۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون متر مکعب افزایش ۱۲ درصدی را نشان می‌دهد. در مجموع نیز ۴۹ درصد از سدها پر و ۵۱ درصد دیگر از ظرفیت مخازن سدها خالی است.

در حال حاضر ورودی سدها به ۴۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون مترمکعب می‌رسد که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته ۳۹ میلیارد و ۱۷۰ میلیون متر مکعب است که افزایش ۶ درصدی را نشان می‌دهد.

البته باید در نظر داشت که با توجه به گرمای بی سابقه امسال، خروجی سدها روند افزایشی داشته است به طوری که این شاخص در سال جاری ۳۸ میلیارد و ۲۲۰ میلیون متر مکعب بود که نسبت به سال گذشته ۳۶.۱۲ میلیارد متر مکعب نشان دهنده رشد ۶ درصدی خروجی سدها است.