تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : جامعه
لینک : econews.ir/5x3779876
شناسه : 3779876
تاریخ :
معرفی ظرفیت‌های گردشگری ایران در هندوستان اقتصاد ایران: بخش دوم از رویداد معرفی ظرفیت‌های گردشگری "Road show" جمهوری اسلامی ایران در هندوستان بر مبنای اشتراکات فرهنگی، معماری، خوراک و مذهب در شهر حیدرآباد این کشور برگزار و زمینه آشنایی ۲ کشور از توانمندی‌های گردشگری یکدیگر فراهم شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

 به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، علی‌اصغر شالبافیان؛ معاون گردشگری، کشور ضمن حضور در بخش دوم از "Road show" ایران در حیدرآباد هندوستان، با کریشمارائو وزیر گردشگری ایالت تلنگانو دیدار و گفت‌وگو کرد و مبنای تمرکز بر بازار گردشگری حیدرآباد را قرابت‌های فرهنگی در زمینه‌های مختلف از جمله معماری، خوراک و مذهب خواند که بر اساس هر یک می‌توان محصولات گردشگری مورد توجه 2 کشور را تعریف و ابزارهای بازاریابی مختلف را به منظور تقویت مراودات این حوزه به کار گرفت.

بر مبنای این دیدار و نیز برگزاری "Road show" حیدرآباد اقدام به منظور برگزاری تورهای آشناسازی در دستور کار قرار گرفت تا شخصیت‌های تاثیرگذار در فضای مجازی یا اینفلوئنسرها و نیز شخصیت‌های مطرح فرهنگی، ورزشی و اصحاب رسانه با بهره‌مندی از فرصت حضور در مقاصد مختلف گردشگری 2 کشور بتوانند زمینه آشنایی در ابعاد مختلف حوزه گردشگری را فراهم کنند.

در رویداد مذکور تعداد قابل توجه شیعیان در شهر حیدرآباد هند و به طور کل وجود تشابهات مختلف در زمینه‌های مختلف به عنوان مثال دارا بودن غذایی به نام بریانی و یا محبوب بودن چای ایرانی در کنار اشتراکات معماری همانند وجود بنای چهارمنار از شاخصه‌های جذاب مطرح شده در ارتباطات برقرار شده بود که استفاده از هر یک به عنوان فرصت‌های ویژه گردشگری با تکیه بر تاریخ تنیده دو کشور در دستور کار قرار گرفت.

مهدی شاهرخی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در حیدرآباد هند، مصطفی شفیعی‌شکیب رئیس جامعه تورگردانان کشور و نیز رئیس جامعه تورگردانان حیدرآباد نیز هر یک در کنار مقامات گردشگری 2 کشور در رویداد مذکور به ایراد سخنرانی گرداختند و نسبت به آینده گردشگری مشترک و تحولات اقتصادی انجام شده در هندوستان و افزایش تمایل شهروندان آن کشور نسبت به سفر و شناخت مناطق و فرهنگ‌های مختلف ابراز امیدواری کردند.

رویداد سه گانه معرفی ظرفیت‌های گردشگری جمهوری اسلامی ایران در کشور هندوستان از 20 شهریورماه آغاز شده است و تا 24 شهریور ماه جاری ادامه خواهد یافت. شهرهای بمبئی، حیدرآباد و دهلی‌نو از جمله مقاصد برگزاری این رویداد بوده است.