ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان
بر مبنای این دیدار و نیز برگزاری "Road show" حیدرآباد اقدام به منظور برگزاری تورهای آشناسازی در دستور کار قرار گرفت تا شخصیتهای تاثیرگذار در فضای مجازی یا اینفلوئنسرها و نیز شخصیتهای مطرح فرهنگی، ورزشی و اصحاب رسانه با بهرهمندی از فرصت حضور در مقاصد مختلف گردشگری 2 کشور بتوانند زمینه آشنایی در ابعاد مختلف حوزه گردشگری را فراهم کنند.
در رویداد مذکور تعداد قابل توجه شیعیان در شهر حیدرآباد هند و به طور کل وجود تشابهات مختلف در زمینههای مختلف به عنوان مثال دارا بودن غذایی به نام بریانی و یا محبوب بودن چای ایرانی در کنار اشتراکات معماری همانند وجود بنای چهارمنار از شاخصههای جذاب مطرح شده در ارتباطات برقرار شده بود که استفاده از هر یک به عنوان فرصتهای ویژه گردشگری با تکیه بر تاریخ تنیده دو کشور در دستور کار قرار گرفت.
مهدی شاهرخی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در حیدرآباد هند، مصطفی شفیعیشکیب رئیس جامعه تورگردانان کشور و نیز رئیس جامعه تورگردانان حیدرآباد نیز هر یک در کنار مقامات گردشگری 2 کشور در رویداد مذکور به ایراد سخنرانی گرداختند و نسبت به آینده گردشگری مشترک و تحولات اقتصادی انجام شده در هندوستان و افزایش تمایل شهروندان آن کشور نسبت به سفر و شناخت مناطق و فرهنگهای مختلف ابراز امیدواری کردند.
رویداد سه گانه معرفی ظرفیتهای گردشگری جمهوری اسلامی ایران در کشور هندوستان از 20 شهریورماه آغاز شده است و تا 24 شهریور ماه جاری ادامه خواهد یافت. شهرهای بمبئی، حیدرآباد و دهلینو از جمله مقاصد برگزاری این رویداد بوده است.