تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3779564
شناسه : 3779564
تاریخ :
هوش مصنوعی وارد مدارس ایتالیا شد اقتصاد ایران: ایتالیا هوش مصنوعی را وارد مدارس کرد و نرم افزاری مجهز به هوش مصنوعی را در چند کلاس درس در مناطق مختلف به کار گرفت تا فرایند آموزش را تسهیل کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

 به گزارش خبرگزاری اقتصادایران  به نقل از رویترز، این در حالی است که جورجیا ملونی نخست وزیر دولت این کشور مشغول بررسی روش های نوینی است تا شکاف مهارت های دیجیتال ایتالیا با دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا را برطرف کند.

جوزپه والدیتارا وزیر آموزش ایتالیا اعلام کرد هنگام بازگشایی مدارس این کشور نرم افزار مجهز به هوش مصنوعی در ۱۵ کلاس درس در ۴ منطقه کشور استفاده می شود و در صورت موفقیت آمیز بودن طرح نیز گسترش می یابد.

ابزارهای هوش مصنوعی در تبلت های مربوط به کلاس درس و رایانه ها مانند یک دستیار مجازی عمل می کنند که سبب می شوند فرایند آموزش برای دانش آموزان راحت تر باشد و همچنین به معلمان کمک می کند روش هایی برای آموزش خاص را شناسایی کنند.

البته جزییات اندکی درباره این اقدام فاش شده و نام مدارسی که این فناوری در آنها آزمایش می شود نیز مشخص نیست. تلاش ایتالیا برای ورود هوش مصنوعی به مدار در حالی انجام می شود که استفاده از موبایل در کلاس های درس حتی برای مقاصد آموزشی نیز ممنوع شده است.

پیش از این تلاش ها برای دیجیتالیزه کردن مدارس ایتالیا فرایندی سخت و چالش برانگیز بود.

طبق آمار یورواستات، ایتالیا بین ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا یکی از بدترین امتیازات مهارت های دیجیتال را دارد و در رده بندی کشورها در همین زمینه بالاتر از لاتیویا، لهستان، بلغارستان و رومانی قرار گرفته است.

در این میان ملونی هوش مصنوعی را به یکی از موضوعات اصلی اجلاس جی ۷ در سال جاری تبدیل کرد که در ایتالیا برگزار شد.