تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد
لینک : econews.ir/5x3779277
شناسه : 3779277
تاریخ :
مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس خبرداد: واریز ۱۰همت از شبکه بانکی برای حمایت ازبازار بورس اقتصاد ایران: صندوق توسعه بازار سرمایه ۵ همت اوراق تبعی تأمین مالی را برای تجهیز منابع با مشارکت صندوق‌ها، نهادها و شرکت‌های حاضر در بازار سرمایه منتشر کرد که بالغ بر ۴ همت آن به فروش رفت.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

 به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،  مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به بخشی از اقدامات ثبات‌آفرین سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد: صندوق توسعه بازار سرمایه ۵ همت اوراق تبعی تأمین مالی را برای تجهیز منابع با مشارکت صندوق‌ها، نهادها و شرکت‌های حاضر در بازار سرمایه منتشر کرد که بالغ بر ۴ همت آن به فروش رفت.

در ادامه قادر معصومی خانقاه گفت: در ماه‌های گذشته تلاش‌های زیادی انجام شد تا برخی از مشکلات و ریسک‌های مترتب بر بازار مدیریت شوند.

او در ادامه با اشاره به تلاش و همکاری نهادها و سایر سازمان‌های درگیر افزود: اخذ موافقت بانک مرکزی با برخی از پیشنهادهای سازمان بورس، تصویب واریز مبلغ ۱۰ همت از شبکه بانکی در هیأت عالی بانک مرکزی برای حمایت از بازار و همکاری مناسب شبکه بانکی برای واریز وجوه از جمله اقداماتی بودند که برای بهبود وضعیت بازار در دستور کار سازمان بورس و اوراق بهادار قرار گرفت.

معصومی خانقاه اعلام کرد: همچنان پیگیری‌ها بابت دریافت مبالغ باقی مانده، ادامه دارد.

مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار به دیگر اقدام انجام شده تاکید کرد و افزود: صندوق توسعه بازار سرمایه ۵ همت اوراق تبعی تأمین مالی را برای تجهیز منابع با مشارکت صندوق‌ها، نهادها و شرکت‌های حاضر در بازار سرمایه منتشر کرد که بالغ بر ۴ همت آن به فروش رفت.

افزایش ضریب اعتباری سهام

او با اشاره به افزایش ضریب اعتباری سهام اعلام کرد: مصوبه هیأت مدیره مبنی بر افزایش ضریب از ۷۰ به ۷۵ اخذ، ابلاغ و اجرایی شد و این موضوع به کاهش فشار از طرف شرکت‌های کارگزاری به مشتریان اعتباری بابت فروش سهام و همچنین افزایش نصاب اعتبارگیری منجر شد.

معصومی به انتشار اوراق تبعی بیمه‌ای با مشارکت ۳۲ ناشر بورسی، ۲۰ ناشر فرابورسی و صندوق تثبیت بازار سرمایه برای سرمایه‌گذاران با پرتفوی حداکثر ۵ میلیارد ریالی، تاکید کرد و گفت: سازمان بورس مجوز تسهیل‌گری لازم بابت انتشار این اوراق را صادر و اقدامات لازم توسط صندوق تثبیت انجام شد.

مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار خاطرنشان کرد: همچنین پیگیری‌های متعدد از طرف شرکت‌های بورس تهران و فرابورس ایران انجام و سبب ارسال مدارک و مستندات توسط تعدادی از ناشران بورسی و فرابورسی شد.

تمدید رعایت نصاب خرید و نگهداری سهام در صندوق‌های سرمایه‌گذاری

او به تمدید رعایت نصاب خرید و نگهداری سهام توسط صندوق‌های سرمایه‌گذاری در اوراق با درآمد ثابت اشاره کرد و افزود: این امر سبب کاهش فشار فروش از طرف این صندوق‌ها و ایجاد انگیزه خرید در برخی از آن‌ها شد.

معصومی خانقاه در پایان گفت: ضمن درخواست از بانک‌ها و ناشران بورسی و فرابورسی واجد شرایط برای همکاری بیشتر و سریع‌تر، گفت؛ از فعالان اقتصادی و بازار سرمایه درخواست همراهی در پیگیری و اجرای کامل این موارد را داریم.