تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3779105
شناسه : 3779105
تاریخ :
قصد گوگل برای از بین بردن رقبایش فاش شد اقتصاد ایران: یکی از مدیران سابق گوگل به همکارانش گفته بود هدف از کسب وکار تبلیغات آنلاین این شرکت نابودی رقبا است و مالکیت سرور انتشار تبلیغات به این شرکت قدرت بیشتری برای سلطه بر بازار می دهد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

 به گزارش خبرگزاری اقتصادایران به نقل از رویترز، طبق شواهد دادستانی آمریکا یک مدیر ارشد گوگل در سال 2009 میلادی به همکارانش گفته بود هدف کسب وکار نوپای تبلیغات آنلاین شرکت در آن زمان از بین بردن شبکه های تبلیغاتی رقیب است. این اسناد در پرونده آنتی تراست آمریکا علیه کسب و کار تبلیغاتی گوگل ارائه شده اند.

این بیانیه ها تاکیدی بر ادعای وزارت دادگستری ایالات متحده است که طبق آن گوگل در پی انحصار بازار سرورهای تبلیغاتی ناشر و شبکه های تبلیغاتی آگهی دهنده بوده و تلاش کرده بر بازار مبادلات تبلیغاتی که در این حوزه قرار دارند تسلط یابد.

در روز سوم این دادگاه، دادستان های پرونده شواهدی از دیدگاه کارمندان گوگل درباره محصولات آن در زمانیکه دولت مدعی است شرکت قصد سلطه بر بازار فناوری های تبلیغاتی داشته را ارائه کرد.

براساس شواهد ارائه شده در دادگاه دیوید روزنبلات رییس بخش نمایش آگهی گوگل درباره استراتژی شرکت در اواخر ۲۰۰۸ یا اوایل ۲۰۰۹ میلادی گفته بود: ما می توانیم شبکه های دیگر را نابود کنیم و هدفمان نیز همین است.

گوگل تمام اتهامات را رد و ادعا می کند با رقابت شدید از سوی شرکت های تبلیغات دیجیتال روبرو بوده است.

روزنبلات در سال ۲۰۰۸ میلادی و زمانیکه گوگل شرکت فناوری تبلیغاتی او را خرید، در این غول فناوری مشغول به کار شد و یک سال بعد آنجا را ترک کرد. یادداشت ها درباره صحبت های او نشان می دهد وی درباره مزیت های مالکیت فناوری در هر دو طرف و البته میانه بازار سخن گفته است. طبق یادداشت ها اوگفته بود: ما شرکت گلدمن ساکس و بورس NYSE هستیم.

او به یکی از بزرگترین بورس های سهام و همچنین یکی از بزرگترین شرکت های ایجاد بازار جهان اشاره دارد. وی در ادامه گفته بود: گوگل چیزی ساخته که با بورس NYSE یا بورس لندن قابل مقایسه است. به بیان دیگر ما کاری که گوگل در حوزه جستجوی آنلاین کرد را در حوزه نمایش تبلیغات انجام می دهیم.

در یادداشت های روزنبلات اشاره شده بود شبکه آگهی دهنده با مالکیت سرور انتشار آگهی می تواند سریع تر از بقیه مکان های موجود برای تبلیغات را رصد کند. او همچنین گفته بود چنین اقدامی کابومی برای ناشرانی خواهد بود که پلتفرم تبلیغاتی شان را تغییر دهند.