تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استانها
لینک : econews.ir/5x3779056
شناسه : 3779056
تاریخ :
از ابتدای سال تاکنون رخ داد؛ سفر بیش از ۸ هزار گردشگر خارجی به کاشان اقتصاد ایران: کاشان - سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۸ هزار گردشگر خارجی به کاشان سفر کرده اند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

 به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، علیرضا عبدالله زاده  با اشاره به لزوم توسعه گردشگری و صنعت توریسم در کاشان اظهار داشت: منطقه کاشان دارای جاذبه‌های گردشگری منحصر به فردی در حوزه‌های تاریخی، فرهنگی، طبیعی و مذهبی دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه باغ جهانی فین یکی از مهمترین جاذبه‌های گردشگری و توریستی کاشان است، ابراز داشت: این مکان مهم گردشگری کاشان در ایام نوروز جز یکی از چند مقصد اول گردشگری مسافران نوروزی بوده است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون بیش از هشت هزار توریست و گردشگر خارجی به کاشان سفر کرده‌اند، تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون همچنین بیش از ۲۰۰ هزار گردشگر در اقامتگاه‌های شهرستان کاشان اسکان یافته‌اند.

وی با اشاره به در پیش بودن سالروز ثبت ملی تپه‌های سیلک گفت: این اثر جهانی که به عبارتی نخستین خاستگاه تمدن بشری است از ابتدای سال تاکنون بیش از ۲۰ هزار بازدیدکننده داشته است.

عبدالله زاده با اشاره به اینکه در طول بیش از پنج ماه گذشته تاکنون ۵۰۰ هزار نفر از باغ جهانی فین بازدید کرده‌اند، افزود: از خانه بروجردی‌ها هم در این مدت تاکنون بیش از ۱۱۵ هزار نفر بازدید کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه منطقه کاشان دارای چهار اثر ملموس و ناملموس جهانی است، خاطرنشان کرد: باغ فین، کاروانسرای مرنجاب، مهارت بافت فرش کاشان و آئین سنتی قالیشویان مشهد اردهال کاشان که هر سال در دومین جمعه از مهرماه برگزار می‌شود از این جمله هستند.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان با اشاره به اینکه ۱۲ پرونده میراثی کاشان در شرف ثبت ملی هستند، گفت: کاشان همچنین به عنوان شهر جهانی منسوجات سنتی شناخته شده است که امیدواریم این موضوع باعث رونق بیش از پیش نساجی سنتی در منطقه کاشان و کشور شود.