تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3778283
شناسه : 3778283
تاریخ :
روایت نواک از نخستین قهرمانی گرنداسلم اقتصاد ایران: نواک جوکوویچ تأثیر نخستین عنوان گرنداسلم را در مبارزه بیشتر با فدرر و نادال ارزیابی کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

 به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، نواک جوکوویچ صربستانی، برنده 24 بار تورنمنت‌های گرند اسلم در مورد اینکه چگونه نخستین عنوان در اوپن استرالیا 2008 روی حرفه او تأثیر گذاشت، صحبت کرد.

نواک جوکوویچ گفت: این زمانی بود که به این باور رسیدم که می‌توانم گرنداسلم‌ها را در دوران راجر فدرر و رافائل نادال ببرم. به دنبال آن یک دوره سه ساله در مراحل بعدی مسابقات گرند اسلم به آنها باختم. این باخت‌ها مرا مجبور کرد که در کنار تیمم نسبت به بدنم و بازی‌ام سیستماتیک رفتار کنم.

تنیسور شماره 9 جهان خاطرنشان کرد: قهرمانی در جام دیویس در سال 2010 یک تقویت بزرگ برای من بود و از سال 2011 شروع به شکست دادن آنها (فدرر و نادال) کردم. من عاشق تابستان استرالیا هستم، همچنین اوپن استرالیا در اوایل فصل است و من همیشه می‌خواستم از ملبورن به عنوان سکوی پرشی برای بقیه فصل استفاده کنم. با افزایش تعداد عناوین در گرنداسلم‌ها اعتماد به نفس من افزایش یافت و قهرمانی‌های متعدد به دست آمدند.

اوپن استرالیا 2008 نخستین تورنمنت گرند‌اسلم بود که نواک جوکوویچ توانست برنده آن شود. پیروزی بعدی او در گرنداسلم در سال 2011 دوباره در استرالیا به دست آمد. اکنون این تنیسور صربستانی رکورددار تعداد بردهای گرنداسلم‌های با 24 قهرمانی (10 اوپن استرالیا، هفت ویمبلدون، چهار اوپن آمریکا و سه رولان گاروس) است.