تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاست
لینک : econews.ir/5x3778034
شناسه : 3778034
تاریخ :
بین ایران و عربستان باید همکاری گسترده‌ای برقرار باشد اقتصاد ایران: وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگو با شبکه خبری از شرق عربستان بر توجه دولت چهاردهم به ارتباط با همسایگان و گسترش روابط با عربستان تاکید کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

 به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه در مصاحبه اختصاصی با شبکه خبری الشرق گفت: عربستان نیز مانند عراق در سیاست همسایگی ما جایگاه ویژه دارد.

وی افزود: روابط ایران و عربستان چند سال است که در ریل بسیار خوبی افتاده و در مسیر بسیار خوبی حرکت می‌کند.

وزیر امور خارجه بیان کرد: ما مسائلی داشتیم در گذشته که اتفاقاً با مساعدت کشور عراق و بعداً کشور چین، به ازسرگیری روابط دوجانبه بازگشتیم و در چند سال اخیر این روابط با سرعت خوبی رو به گسترش بوده است.

عراقچی ادامه داد: سیاست دولت چهاردهم ایران مبتنی بر تقویت هر چه بیشتر روابط با همسایگان است و همانطور که عراق جایگاه ویژه‌ای در سیاست همسایگی دارد، عربستان نیز جایگاه ویژه‌ای دارد.

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: عربستان کشور بزرگ و قدرتمند منطقه است و بین ایران و عربستان الزاماً باید یک رابطه خوب و همکاری گسترده‌ای برقرار باشد و این مسئله یک نیاز برای صلح و ثبات در منطقه است.

عراقچی اظهار داشت: ما به دنبال روابط بسیار خوب با منطقه و همسایگانمان هستیم. و عراق به دلیل همسایگی جغرافیایی و به علت ارتباطات گسترده سیاسی، اقتصادی، امنیتی، اجتماعی، مردمی و مذهبی به عنوان اولین مقصد سفر رئیس جمهور انتخاب شد.