تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3778030
شناسه : 3778030
تاریخ :
آپلود ویدیو در شبکه اجتماعی بلواسکای امکان‌پذیر شد اقتصاد ایران: کاربران شبکه‌ی اجتماعی بلواسکای اکنون می‌توانند در این پلتفرم ویدیو آپلود کنند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

 به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،  اگرچه بلواسکای به‌عنوان یکی از پلتفرم‌های مشابه ایکس، حس‌و‌حالی شبیه رقیب خود را به خوبی القا می‌کند، این پلتفرم تا امروز از برخی ویژگی‌های کلیدی بی‌بهره بوده است. خبر خوب اینکه کاربران اکنون می‌توانند محتوای ویدیویی را در بلواسکای به‌اشتراک بگذارند؛ قابلیتی که یکی از مهم‌ترین کمبودهای پلتفرم یادشده را رفع می‌کند.

چند محدودیت در قابلیت آپلود ویدیو بلواسکای وجود دارد. اول اینکه حداکثر زمان ویدیوهای قابل آپلود درحال‌حاضر فقط یک دقیقه است. این محدودیت تقریباً برای هر نوع محتوایی غیر از ویدیوهای کوتاه تیک‌تاکی، مانع بزرگی به‌حساب می‌آید.

در مقام مقایسه، پلتفرم تردز متعلق به متا امکان آپلود ویدیوهای پنج دقیقه‌ای را فراهم می‌کند. همچنین، ویدیوهای شبکه‌ی اجتماعی مذکور به‌طور پیش‌فرض و به‌صورت خودکار پخش می‌شوند، هرچند که این قابلیت امکان سفارشی‌سازی نیز دارد. در نهایت، محدودیت سختگیرانه‌ای برای تعداد ویدیوهای قابل آپلود در بلواسکای درنظر گرفته شده است و هر کاربر در روز می‌تواند فقط ۲۵ ویدیو به‌اشتراک بگذارد، اما به گفته‌ی شرکت، محدودیت مورد اشاره می‌تواند در آینده تغییر کند.

براساس اعلام بلواسکای، این شبکه‌ی اجتماعی از اکثر فرمت‌های رایج فایل‌های ویدیویی ازجمله mp4 ،mpeg ،webm و mov پشتیبانی می‌کند. کاربران همچنین می‌توانند زیرنویس‌هایی را به هر ویدیو ضمیمه کنند. برای مقابله با اسپم و سوءاستفاده، چند چارچوب محافظتی در نظر گرفته شده است. تنها کاربرانی که آدرس ایمیل خود را تأیید کرده‌اند، امکان آپلود ویدیو در بلواسکای را دارند و محتوای غیرقانونی به‌طور کامل از زیرساخت حذف خواهد شد.

همچنین، گزینه‌ای برای ارسال گزارش به تیم مدیریت محتوا وجود دارد. علاوه‌براین، سازمان‌های Hive و Thorn همه‌ی ویدیوهای آپلودشده در بلواسکای را برای شناسایی محتوای ممنوعه اسکن می‌کنند.

برای استفاده از قابلیت اشتراک‌گذاری ویدیو در بلواسکای، باید اپلیکیشن موبایل این شبکه‌ی اجتماعی را به نسخه‌ی ۱٫۹۱ به‌روزرسانی کنید؛ البته ویژگی مذکور ازطریق نسخه‌ی دسکتاپ نیز قابل دردسترس قرار دارد. البته برای تضمین تجربه‌ی روان، دسترسی به قابلیت جدید برای همه کاربران به‌صورت همزمان فعال نخواهد شد و به‌تدریج در اختیار همه‌ی کاربران قرار خواهد گرفت.

بلواسکای اخیراً قابلیت ارسال پیام‌های مستقیم (Direct Message) را به امکانات خود اضافه کرد که نمونه‌ی آن در پلتفرم تردز وجود ندارد. هرچند این شبکه‌ی اجتماعی درمقایسه با ایکس یا تردز فاصله‌ی نسبتاً زیادی دارد، اما به‌طور قطع در حال رشد است. از طرفی به‌دنبال ممنوعیت فعالیت ایکس در برزیل، شاهد مهاجرت موج عظیمی از کاربران برزیلی به بلواسکای بودیم که باعث شد تعداد اعضای آن به‌طور چشمگیری افزایش یابد.