تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سلامت
لینک : econews.ir/5x3777950
شناسه : 3777950
تاریخ :
معجزه این نوشیدنی در حفظ جوانی و طراوت پوست اقتصاد ایران: بنا بر مطالعه‌ جدیدی که در مجله «لوازم آرایشی پوست» (Cosmetic Dermatology) منتشر شده، نوشیدن قهوه ممکن است سرعت پیری پوست را کاهش دهد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

 به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، در این مطالعه، محققان تاثیر مصرف چهار نوشیدنی شامل قهوه، چای، الکل و نوشیدنی‌های شیرین‌شده با شکر را روی ۱۶ هزار اروپایی بررسی کردند و دریافتند که قهوه تنها نوشیدنی است که با کندتر شدن روند پیری پوست ارتباط معناداری داشت.

خواص آنتی‌اکسیدانی قهوه می‌تواند با استرس اکسیداتیو و التهاب مبارزه کند. پلی‌فنول‌های موجود در قهوه بوداده هم می‌تواند خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود بخشند و آبرسانی پوست را تسهیل کنند و بروز چین و چروک‌ و سایر علائم پیری را به تاخیر بیندازد.

به گفته هانا کوپلمن، متخصص پوست، به نظر می‌سد که معجزه اصلی قهوه در آنتی‌اکسیدان‌های آن به‌ویژه پلی‌فنول‌هایی مانند کلروژنیک اسید پنهان است.

تایلر لانگ، متخصص پوست در مرکز پوست و لیزر نیوجرسی، می‌گوید که نوع بودادن قهوه هم بسیار مهم است، زیرا پلی‌فنول‌ها به گرما حساس‌اند و قهوه‌های بوداده‌ای که کمتر گرما دیده‌اند و به اصطلاح سبک‌ترند، مزیت دارند. به گفته او، اسپرسو نسبت به قهوه دمی یا فیلترشده مقدار بیشتری ترکیبات پلی‌فنول‌ و دیگر مواد مفید دارد.

چای هم حاوی پلی‌فنول‌ها است. با وجود آنکه این مطالعه بین چای و کاهش روند پیری صورت ارتباط محکمی پیدا نکرد، مطالعات دیگر نشان می‌دهد که چای سبز ممکن است از پیری ناشی از مواجهه با اشعه یووی جلوگیری کند و التهاب پوست را کاهش دهد.

ناگفته نماند که اعتدال کلید بهره‌مندی از مزایای این نوشیدنی برای سلامتی است.

کوپلمن می‌گوید نوشیدن دو تا سه فنجان قهوه برای کسب مزایای کامل ضدپیری کافی است. لانگ هم تاکید می‌کند که مصرف بیش از حد قهوه باعث خشکی دهان، اختلال خواب و مشکلات دیگر می‌شود.

همچنین اگر می‌خواهید فواید ضد پیری قهوه را به حداکثر برسانید، از افزودن خامه و شکر به آن خودداری کنید. اگر به قهوه شیر اضافه می کنید، توصیه می‌شود که به جای شیر بدون چربی، از شیر کامل استفاده کنید، زیرا شیر بدون چربی شاخص گلیسمی بالاتری دارد که می‌تواند سطح قند خون را افزایش دهد.