تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3777915
شناسه : 3777915
تاریخ :
تنظیم‌گری و تعادل در بازار بر عهده شرکت پشتیبانی امور دام است اقتصاد ایران: وزیر جهادکشاورزی تنظیم‌گری در بازار را ماموریت شرکت پشتیبانی امور دام اعلام کرد و ورود این شرکت به بازار رقابتی بخش خصوصی با مسئولیت حاکمیتی آن برای متعادل سازی بازار ناسازگار دانست.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامرضا نوری وزیر جهاد کشاورزی، گفت: تنظیم‌گری در بازار وظیفه اصلی این شرکت است و نباید هیچ باری خارج از توان و مأموریت شرکت به ارکان آن تحمیل شود و به دلیل نقش حاکمیتی و مدیریتی شرکت پشتیبانی امور دام نباید از آن توقع ورود به بازار رقابتی بخش خصوصی را داشت و این امر به نوعی با ایفای وظیفه تنظیم‌گری مجموعه ناسازگار است.

وزیر جهاد کشاورزی، تنظیم مناسب بازار را نشانه عملکرد صحیح این شرکت در مدیریت تقاضا ارزیابی کرد و ورود بی‌مورد این شرکت در هر مشکلی را باعث هدر رفت توان و اختلال در سازوکار تعادل‌بخشی به بازار عنوان کرد.

نوری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حفظ روحیه جهادی، ادامه مسیر جهاد سازندگی را در سوگیری همه فعالیت‌ها و اقدامات جهاد کشاورزی برای حفظ حرمت کلمه مقدس جهاد ضروری دانست و ابراز امیدواری کرد با خدمت جهادی در همه سطوح مدیریتی و کاری، عنوان جهاد کماکان زیبنده نام وزارت جهاد کشاورزی باشد.

وی گفت: اگر رفتارهای ما نشان جهاد را داشته باشد این خدمت در شأن نظام جمهوری اسلامی و در تراز ارزش‌های نظام خواهد بود.

نوری اعتماد مردم را سرمایه بزرگ دولت و حاکمیت خواند و نقش این سرمایه را در پیشرفت و توسعه وزارت جهاد کشاورزی به دلیل مشارکت بیش از ۹۵ درصدی مردم، کشاورزان و بهره‌برداران برای رسیدن به امنیت غذایی، پراهمیت عنوان کرد.