تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگ
لینک : econews.ir/5x3777831
شناسه : 3777831
تاریخ :
روحانی اهل سنت مریوان: امام حسن عسکری (ع) الگوی فداکاری و علم بود اقتصاد ایران: مریوان- روحانی اهل سنت مریوان گفت: امام حسن عسکری (ع) الگوی فداکاری و علم در تاریخ اسلام است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

 به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، ماموستا احمد محمودی ضمن تسلیت شهادت امام حسن عسکری (ع) اظهار کرد: امام حسن عسکری (ع)، یکی از بزرگ‌ترین شخصیت‌های تاریخ اسلام، با زندگی پربار و آموزنده خود، همواره در حال تلاش برای ترویج معارف اسلامی و حفظ اصول دین بودند.

وی افزود: شهادت ایشان در سال ۲۶۰ هجری قمری، نماد مظلومیت و فداکاری در راه حق و حقیقت و یادآور فداکاری‌های بزرگانی است که جان خود را برای حفظ ارزش‌های اسلامی فدای کردند.

وی تصریح کرد: در این روز، باید به یاد ایشان، به ترویج محبت و دوستی در جامعه‌مان بپردازیم و از سیره و آموزه‌های ایشان بهره‌برداری کنیم.

امام حسن عسکری (ع) از بزرگترین شخصیت‌های تاریخ اسلام

امام جمعه قبای بهاران مریوان بیان داشت: امام حسن عسکری (ع) یکی از بزرگ‌ترین شخصیت‌های تاریخ اسلام در میان مسلمانان هستند.

وی با بیان اینکه امام حسن عسکری (ع) در سال ۲۳۲ هجری قمری در شهر سامرا به دنیا آمدند و در سنین جوانی به مقام امامت رسیدند، اعلام کرد: زندگی ایشان پر از درس‌های آموزنده و عبرت‌های تاریخی است که همواره می‌تواند راهگشای ما باشد.

ماموستا محمودی گفت: امام حسن عسکری (ع) در دوران خود با چالش‌ها و مشکلات زیادی روبرو بودند و ایشان به عنوان یک پیشوای دینی، همواره در تلاش بودند تا معارف اسلامی را ترویج دهند و اصول دین را حفظ کنند.

وی تصریح کرد: با وجود فشارها و محدودیت‌هایی که بر ایشان تحمیل می‌شد، امام حسن عسکری (ع) هرگز از رسالت خود غافل نشدند و به هدایت مردم ادامه دادند.

ماموستا محمودی ابراز کرد: شهادت ایشان در سال ۲۶۰ هجری قمری به دست دشمنان دین، نشان‌دهنده‌ی مظلومیت و فداکاری ایشان در راه حق و حقیقت است.

وی اضافه کرد: این واقعه تلخ، یادآور فداکاری‌های بزرگانی است که در راه حفظ دین و ارزش‌های اسلامی جان خود را فدای اصول کردند.

امام حسن عسکری الگوی اخلاقی برای مسلمانان است

وی با اشاره به اینکه امام حسن عسکری (ع) با علم و دانش خود، همواره در پی روشنگری و هدایت جامعه بودند، اعلام کرد: ایشان به عنوان الگوی اخلاقی برای مسلمانان شناخته می‌شوند.

این روحانی اهل سنت شهرستان مریوان افزود: یاد و خاطره‌ی ایشان همیشه در دل‌های ما زنده است و ما باید از آموزه‌های ایشان بهره‌برداری کنیم.

وی تصریح کرد: در این روز، نیاز است با یاد امام حسن عسکری (ع) به ترویج محبت، صلح و دوستی در جامعه‌مان بپردازیم و از ایشان الگو بگیریم.

وی ابراز امیدواری کرد: پیروی از سیره و روش ایشان می‌تواند ما را در مسیر درست زندگی هدایت کند و به ما کمک کند تا در برابر چالش‌های زندگی استقامت کنیم.

امام جمعه قبای بهاران مریوان در پایان گفت: امیدوارم که همواره یاد امام حسن عسکری (ع) در دل‌های ما زنده بماند و ما بتوانیم با عمل به آموزه‌های ایشان انسانی شایسته باشیم.