تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگ
لینک : econews.ir/5x3777820
شناسه : 3777820
تاریخ :
رشد نوشت‌افزار ایرانی درنمایشگاه "ایران نوشت" اقتصاد ایران: دهمین نمایشگاه نوشت‌افزار ایرانی اسلامی "ایران نوشت" از ۱۵ تا ۳۱ شهریورماه به میزبانی مصلی تهران در حال برگزاری است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

 به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،  دهمین نمایشگاه نوشت‌افزار ایرانی اسلامی "ایران نوشت" از 15 تا 31 شهریورماه به میزبانی مصلی تهران در حال برگزاری است.

خانواده‌ها می‌توانند هر روز، حتی در ایام تعطیل، از ساعت 15 تا 22 به این نمایشگاه مراجعه کنند.

در یکی از روزهای شهریور بازدیدی از دهمین نمایشگاه نوشت‌افزار ایرانی اسلامی "ایران نوشت" داشتیم.

 حضور 100 تولیدکننده در نمایشگاه نوشت‌افزار

امسال نمایشگاه پس از 9 سال برگزاری در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، به مصلی تهران منتقل شده است. محل استقرار در شبستان اصلی نیست و در محوطه بیرونی حدود 100 تولیدکننده در 80 غرفه حضور دارند.

نمایشگاه امسال گسترده‌تر شده و علاوه بر نوشت‌افزار، غرفه‌هایی برای فروش سوغات استان‌ها، اسباب‌بازی و لباس نیز اختصاص یافته است.

حدود ساعت 6 عصر، با وجود اینکه وسط هفته است، جمعیت قابل‌توجهی در نمایشگاه حضور دارد. برخی خانواده‌ها بدون فرزندان و برخی همراه با آنها در حال خرید لوازم‌التحریر هستند.

نمایشگاه در دو بخش فعالیت می‌کند: بخش اول به ارائه محصولات تولیدکنندگان اختصاص دارد که عمدتاً دفتر به فروش می‌رسد؛ بخش دوم به‌صورت هایپر است و انواع لوازم‌التحریر، از جمله دفتر، مداد، خودکار، تراش، لیوان و... عرضه می‌شود. استقبال از این بخش بیشتر است.

دفاتر ارائه‌شده در نمایشگاه‌ مدل‌های متنوعی دارند؛ تصاویر شهدا، آثار تاریخی ایران، طبیعت، طرح‌های فانتزی و شخصیت‌های کارتونی ایرانی، مانند بچه زرنگ، در میان محصولات به چشم می‌خورد.

نوشت افزار ایرانی اسلامی ,

دانش‌آموزان متناسب با سن خود انتخاب‌های متفاوتی دارند. دبیرستانی‌ها اغلب طرح‌های ساده یا طبیعت را انتخاب می‌کنند و دبستانی‌ها به‌دنبال تصاویر شخصیت‌های کارتونی هستند.

برخی خانواده‌ها نسبت به کیفیت و قیمت اقلام رضایت دارند؛ برخی دیگر معتقدند هنوز تا رسیدن به کیفیت مطلوب فاصله وجود دارد.

قمیت ارزان‌تر نسبت به مغازه‌های سطح شهر

پدری که به‌همراه دو فرزندش به نمایشگاه آمده است، می‌گوید تنوع و قیمت مناسب محصولات نمایشگاه در مقایسه با مغازه‌ها بیشتر است. او دفتر نقاشی را که بیرون 60 هزار تومان قیمت کرده بود، در نمایشگاه با همان کیفیت به قیمت 29 هزار تومان تهیه کرده است.

نوشت افزار ایرانی اسلامی ,


2.5 میلیون تومان هزینه برای تکمیل خرید لوازم‌التحریر

محمدرضا، دانش‌آموزی که امسال به پایه ششم می‌رود، بیشتر لوازم‌التحریر خود را با تصاویر طبیعت انتخاب کرده است. پدر او می‌گوید: برای خرید تمام لوازم‌التحریر پسرم دو میلیون و 500 هزار تومان هزینه کردم، اما قیمت کوله‌پشتی بسیار بالا بود؛ 1 میلیون و 380 هزار تومان!

نوشت افزار ایرانی اسلامی ,

مادری که بدون فرزندانش به نمایشگاه آمده است، می‌گوید: قیمت‌ها تفاوت چندانی با بیرون ندارد، اما تنوع محصولات و ارائه شخصیت‌های مورد علاقه کودکان، نمایشگاه را جذاب‌تر کرده است. او برای خرید لوازم‌التحریر دو فرزندش بدون کیف، 3 میلیون تومان هزینه کرده است.

نوشت افزار ایرانی اسلامی ,


ذائقه‌سازی برای لوازم‌التحریر ایرانی

محمد یقینی؛ مدیرعامل مجمع نوشت‌افزار ایرانی و اسلامی گفت: امسال بیش از 100 مجموعه در 80 غرفه حضور دارند. همچنین حضور تولیدکنندگان کوله‌پشتی افزایش یافته و 10 تولیدکننده با محصولات متنوع در نمایشگاه حضور دارند.

وی افزود: توانستیم برای لوازم‌التحریر ایرانی ذائقه‌سازی کنیم و هر سال تعداد بیشتری از تولیدکنندگان به سمت تولیدات ایرانی و اسلامی حرکت می‌کنند.

مدیرعامل مجمع نوشت‌افزار ایرانی و اسلامی بیان کرد: برخی شهروندان فکر می‌کنند نوشت‌افزار ایرانی فقط شامل تصاویر شهدا می‌شود، اما این‌طور نیست. سبد کاملی از تولیدات ایرانی عرضه می‌شود و مردم با برندهای ایرانی لوازم‌التحریر آشنا می‌شوند.

برگزاری نمایشگاه نوشت‌افزار در 5 شهر

یقینی اعلام کرد که امسال این نمایشگاه علاوه بر تهران، در 5 شهر دیگر؛ یزد، شیراز، مشهد، تبریز و قم نیز برگزار می‌شود. استقبال مردم از نمایشگاه مصلی 30 درصد بیشتر از پیش‌بینی‌ها بوده است.

او درباره قیمت‌ها گفت: به دلیل تنوع محصولات، نمی‌توان به‌صورت شفاف رنج قیمت تعیین کرد. اما برای مثال، دفتر 40 برگ با منگنه بین 12 تا 100 هزار تومان قیمت دارد. یک دفتر 50 برگ فنری با کیفیت متوسط نیز حدود 30 تا 40 هزار تومان است.

یقینی درباره کاراکترهای کودکانه‌ای که امسال در نمایشگاه نوشت‌افزار عرضه شده است، گفت: شخصیت‌هایی مانند نوید، ببعی و ببعو، ریحانه کاپشن صورتی و بچه زرنگ از شخصیت‌های ارائه‌شده امسال در نمایشگاه هستند.