تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : جامعه
لینک : econews.ir/5x3777535
شناسه : 3777535
تاریخ :
رایزنی با عراق برای اتمام پروژه ریلی شلمچه - بصره اقتصاد ایران: وزیر راه و شهرسازی از رایزنی با کشور عراق برای اتمام پروژه استراتژیک ریلی شلمچه - بصره خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

 به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، فرزانه صادق، وزیر راه و شهرسازی گفت: امروز رایزنی و مذاکراتی با مقامات عراق برای تکمیل پروژه ریلی شلمچه - بصره و تقویت مسیر جاده‌ای در دستور کار قرار خواهد گرفت.

صادق با بیان اینکه این اولین سفر خارج از کشور رئیس جمهور پزشکیان است که به کشور دوست و همسایه عراق انجام می‌شود، افزود: با توجه به موقعیت استراتژیک ایران و عراق بخش ریل، جاده و ترانزیت در این دیدارها بسیار مورد توجه هر دو کشور قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: به جهت ارتباطاتی که کشور عراق با همسایه خود از جمله سوریه دارد و با توجه به موقعیت استراتژیک ایران و اتصال آنها به چین و هند ارتباط دو کشور بسیار حائز اهمیت است.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: در بخش جاده و ریل موضوعات بسیار مهم از جمله راه آهن شلمچه- بصره و بصره به مرز خسروی مورد تاکید قرار خواهد گرفت و تفاهم‌نامه‌هایی را در این زمینه منعقد خواهیم کرد. همچنین در حوزه هوایی و ترانزیت هم امروز دیدار و تفاهم‌نامه‌های را منعقد خواهیم کرد.