تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگ
لینک : econews.ir/5x3777180
شناسه : 3777180
تاریخ :
پیام وزیر ارشاد به مناسبت روز ملی سینم اقتصاد ایران: سیدعباس صالحی گفت: وزارت فرهنگ همّت و حمیت خود را متوجه جوانان فهیم و سختکوش این مرز پرگهر کرده و بر آن است تا کاشف سفیرانی باشد که اعتبار و اعتزاز سینمای ایران را به درک و دانش و مهارت خویش دوچندان کنند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

 به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به مناسبت روز ملی سینما تاکید کرد: وزارت فرهنگ همت و حمّیت خود را متوجه جوانان فهیم و سختکوش این مرز پرگهر کرده و بر آن است تا کاشف سفیرانی باشد که اعتبار و اعتزاز سینمای ایران را به درک و دانش و مهارت خویش دوچندان کنند.

در پیام سیدعباس صالحی آمده است: گرامیداشت روز ملی سینما، پاسداشت فرهنگ این سرزمین و هنرمندان خوش قریحه و دغدغه‌مند این عرصه است که از هر پدیده‌ای برای بیان هنرمندانه واقعیت‌ها در کنار فرصت شناساندن فرهنگ و تمدن غنی ایران عزیز به شایسته‌ترین وجه بهره می‌برند.

وی افزود: سینما این صنعت معجزه‌گون ممزوج با هنر، دیرزمانی است که زبان گفتگو، تعامل، تفاهم و وفاق میان نخبگان و مردم از یک سو و جامعه و نظام حکمرانی از سوی دیگر است. گاه این زبان به شیرینی و نیکویی، شاعرانگی ایرانیان را در دل اعصار تصویر می‌کند و گاه اگرچه تلخ و هشدارگونه، رنج‌ها و کاستی هایمان را به رخ می‌کشد و این مرحمت سینماست که معرفت افزایی و جهل زدایی را همچون گنجی پرب‌ها در ضمیر خود نگاه داشته است.

صالحی تصریح کرد: کشف کرامت‌های انسانی و مراقبت‌های اجتماعی که به آگاهی بیشتر نسل‌ها می‌انجامد، رسالت پرریاضتی است که سینماگران به جان خریده‌اند تا تسکین انسان عصر خویش باشند که این سیره سلیم، مولود مبارک هم‌داستانی معرفت و هنر است که در جستجوی ارتقا و هدایت جامعه گام بر می‌دارد.

وزیر فرهنگ ادامه داد: گوهره هنر زاده همین فضیلت‌اندیشی و فرصت‌سازی است. سینما و سینماگران، مسئولیت شهروندی خود را ناظر بر تولید خلاقه و حقیقت‌مداری هنر قرار داده اند و چه بسیار آثار قابل تاملی که ساخته و پرداخته هنرمندان ایران سرافراز است. اکنون تداوم این مسیر مهذّب، در سایه وزیدن نسیم وفاق و همدلی، بارقه‌های امید را بار دیگر در چشمان منتظر اهالی سینما روشن کرده است و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نقشی موثر در پیمودن آن بر عهده دارد.

صالحی تاکید کرد: تبیین علمی و ترسیم عملی این رویکرد، در طراحی و اجرای رویداد‌هایی مهم و محرّک، تعریف شده که از آن جمله می‌توان به «جشن مهر سینمای ایران» که تکیه و تمرکز توجهش، استعداد‌های سینمایی در استان‌هاست اشاره کرد. تجربه‌اندوزی و سرمایه‌آفرینی سینمایی از جدی‌ترین الگو‌های این رویداد محسوب می‌شود که مقصد و مقصودی جز امکان بروز نسل نوی سینمای ایران و آمایش استعدادی هنرمندان ارجمند شهرستان‌ها ندارد. میدان گسترده‌ای که آرمانش، تولید و توسعه هنر سینما در اضلاع عزت‌مند ایران اسلامی است.

وی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، همّت و حمّیت خود را متوجه جوانان فهیم و سختکوش این مرز پرگهر نموده و بر آن است تا کاشف سفیرانی باشد که اعتبار و اعتزاز سینمای ایران را به درک و دانش و مهارت خویش دوچندان سازند. امیدوارم این آرمان متعالی که تبلور شعار «برای ایران» و موید تعمیم توجه فراگیر دولت به همه ثروت جمعیتی ایران است، تحقق و تجلی یابد.

صالحی ادامه داد: این رویداد مبارک در ارزنده‌روزِ ملی سینما و با نکوداشت بزرگان هنر سینما، ستایش هنرمندان و تکریم مخاطبان سینما برگزار می‌شود. این هم‌زمانی را مغتنم دانسته و آرزومند روزگاری بالنده‌تر برای سینمای برومند ایران هستم. امیدوارم با همراهی و همدلی اصحاب گرانقدر سینما بتوانیم واقعیت وجودی سینمای ایران را بهتر از قبل به نمایش گذاریم.