تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاست
لینک : econews.ir/5x3777142
شناسه : 3777142
تاریخ :
واکنش وزیر امور خارجه به تحریم‌های آمریکا اقتصاد ایران: وزیر امور خارجه ایران در واکنش به طرح آمریکا و سه کشور اروپایی در خصوص وضع تحریم‌های جدید علیه ایران تصریح کرد: تحریم‌ها راه حل نیستند بلکه بخشی از مشکل هستند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

 به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،  سید عباس عراقچی، وزیر امور خارجه ایران در واکنش به تحریم‌های جدید آمریکا و تروئیکای اروپایی علیه ایران در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: یک‌ بار دیگر آمریکا و اروپا بر اساس اطلاعات غلط و منطق معیوب عمل کردند.

وی تصریح کرد: ایران به روسیه موشک‌های بالستیک ارسال نکرده است. تمام. معتادین تحریم باید از خود بپرسند چگونه ایران قادر است تسلیحات پیچیده بسازد و به ادعای شما بفروشد؟

عراقچی همچنین نوشت: تحریم‌ها راه حل نیستند بلکه بخشی از مشکل هستند.

روز گذشته وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که 10 فرد و 6 نهاد در ایران و روسیه را تحریم کرده است.

این تحریم‌ها که با ادعای حمایت ایران از روسیه در جنگ اوکراین اعمال شده، همچنین چهار فروند کشتی از سوی ایالات متحده به عنوان دارایی مسدود شده هدف قرار داده با این ادعا که آنها امکان ارسال سلاح از ایران به روسیه را فراهم می‌کند.

وزارت امور خارجه همچنین سه نهاد ایرانی، از جمله ایران ایر را تحریم کرده است. درحالیکه افراد تحریم شده در ایران از جمله علی جعفرآبادی، فرمانده فضایی نیروی هوا-فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابراهیم بهرامی کارمند صنایع شهید خرازی هستند.

علاوه بر این دولت‌های آلمان، فرانسه و انگلیس اعلام کردند که بر روی اعمال تحریم‌ها علیه هواپیمایی ایران کار خواهند کرد. این کشورها تهران را متهم به ارسال موشک‌های بالستیک به روسیه می‌کنند.

این کشورها در بیانیه مشترکی مدعی شدند که این اقدام یک تشدید تنش از سوی ایران و روسیه و یک تهدید مستقیم برای امنیت اروپا است.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان بیانیه نامتعارف وزرای امور خارجه انگلیس، فرانسه و آلمان ناظر بر لغو قراردادهای دوجانبه ارائه خدمات هوایی با جمهوری اسلامی ایران و تحریم ایران‌ایر به‌بهانه ادعای دخالت در مناقشه اوکراین را شدیداً محکوم کرد.

کنعانی اظهار داشت: این اقدام سه کشور اروپایی ادامه سیاست خصمانه غرب و اعمال تروریسم اقتصادی علیه مردم ایران است که با اقدام متناظر و متناسب جمهوری اسلامی ایران روبه‌رو خواهد شد.