تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3777013
شناسه : 3777013
تاریخ :
معاون وزیر ورزش و جوانان: برنامه ملی پیشرفت ورزش درحال تدوین است اقتصاد ایران: معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: برنامه ملی پیشرفت ورزش کشور در حال تدوین است و قطعاً شاهد اتفاقات مثبتی در ورزش خواهیم بود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

 به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، مجمع عمومی سالیانه فدراسیون بدمینتون با حضور سیدمحمد شروین اسبقیان در محل سالن فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

محمدرضا پوریا رئیس فدراسیون بدمینتون در این مجمع با اشاره به مهم‌ترین اقدامات انجام شده در یک سال گذشته فدراسیون اظهار داشت: خیلی ممنونم از حمایت‌های مدیران وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک که زمینه پیشرفت رشته بدمینتون را فراهم کردند. فدراسیون بدمینتون در راستای برنامه‌ریزی ۴ ساله خود اقدامات را جلو می‌برد.

وی افزود: کسب کرسی‌های بین‌المللی یکی از برنامه‌های اصلی ما است. خوشبختانه ما هر برنامه‌ای را در کنفدراسیون آسیا اعلام می‌کنیم مورد موافقت قرار می‌گیرد. مسابقات خزر یکی از مسابقاتی است که سال آینده میزبانی خواهیم کرد.

وی گفت: اعزام ورزشکاران بیشتر به مسابقات بین‌المللی یکی دیگر از برنامه‌های ما برای سال جاری است. همچنین اردوی مشترکی را با ورزشکاران سوریه برگزار خواهیم کرد.

رئیس فدراسیون بدمینتون خاطرنشان کرد: سی و سومین دوره مسابقات جام فجر نیز امسال به میزبانی سمنان برگزار می‌شود که تلاش می‌کنیم میزبان شایسته‌ای باشیم و مسابقات در حد خوبی برگزار شود.

همچنین در ادامه مجمع گزارش حسابرسی یک ساله فدراسیون قرائت شد که مورد موافقت رئیس مجمع و دیگر اعضا قرار گرفت.

در ادامه سیدمحمد شروین اسبقیان معاون توسعه ورزش قهرمانی اظهار داشت: گزارش بسیار خوبی از سوی حسابرس عنوان شد که نشان می‌دهد فدراسیون در ارائه حسابرسی دقت نظر داشته است.

معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: از رؤسای هیأت‌های استانی می‌خواهیم که مجامع سالیانه را به موقع برگزار کنند. شکل خوبی ندارد که مجامع عمومی سالیانه برگزار نشود. یکی از کارهای اصلی رؤسای هیأت‌ها این است که هماهنگی‌های لازم را انجام دهند تا مجامع سالیانه به موقع برگزار شود.

وی اظهار داشت: مجمع خوبی برگزار شد و با حضور مدیر باسابقه‌ای مثل آقای پوریا قطعاً به جز این هم انتظار نیست. تشکر می‌کنم از مجموعه فدراسیون به واسطه تلاش‌هایی که انجام می‌دهند. کسب کرسی نایب رئیسی بدمینتون آسیا افتخار بزرگی برای کشور ما است و قابل تقدیر است کرسی که خانم مددی در فدراسیون آسیا به دست آوردند.

اسبقیان افزود: ما باید برای کسب کرسی‌های بیشتر تلاش کنیم چون قطعاً این کرسی‌ها اتفاقات خوبی را رقم می‌زند. با برنامه ملی پیشرفت ورزش کشور که در حال تدوین است و دنیامالی نیز تأیید زیادی برای اجرای این طرح دارند قطعاً شاهد اتفاقات مثبتی در ورزش خواهیم بود.

وی عنوان کرد: از سال گذشته معاونت قهرمانی مسئولیت فرهنگی را نیز عهده‌دار است و از فدراسیون و هیأت‌های استانی می‌خواهیم که موضوعات فرهنگی نیز مورد توجه قرار بگیرد. تنها قهرمان شدن مدنظر رهبر انقلاب و نظام ما نیست و باید موضوعات فرهنگی را نیز همواره مورد توجه قرار دهیم.

اسبقیان گفت: ورزشی که ما دنبال آن هستیم ترویج مکارم اخلاقی است. همانطور که امام عزیز ما نیز تاکید داشتند باید پهلوانی بیشتر از قهرمانی مورد توجه باشد. تربیت روح در کنار تربیت جسم می‌تواند یک انسان کامل را تربیت کند. توصیه ما به همه عزیزان این است که موضوعات فرهنگی مورد توجه باشد.

وی افزود: آقای عارف در جلسه تودیع و معارفه تاکید داشتند که انتظار داریم همه برنامه‌های قهرمانی پیوست فرهنگی داشته باشد. دغدغه همه ما مباحث فرهنگی است و می‌خواهیم که قهرمان المپیک و ورزشکار ما مزین به سجایای اخلاقی باشد. در کنار موضوعات پرورش جسمانی تقویت روحانی نیز می‌تواند اثرگذار باشد و در راستای منویات رهبر انقلاب حرکت کنیم. یکی از خصوصیات آقای پوریا تعامل بسیار خوب با مجموعه وزارت ورزش و جوانان است که از این حیث جزو مدیران نمونه ورزش کشور هستند.