تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد
لینک : econews.ir/5x3776527
شناسه : 3776527
تاریخ :
نخست‌وزیر عراق از دکتر پزشکیان استقبال کرد اقتصاد ایران: رئیس‌جمهور ایران برای انجام سفری سه روزه وارد بغداد شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

 به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور ایران طی سفری رسمی و در نخستین سفر خارجی خود از زمان آغاز دوره ریاست جمهوری‌ با استقبال نخست وزیر عراق وارد بغداد شد.

پزشکیان صبح امروز چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ به دعوت رسمی «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق و در راس هیئت بلندپایه سیاسی و اقتصادی، با بدرقه دکتر محمدرضا عارف معاون اول، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قمی معاون بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری و تعدادی از وزرا و معاونین رئیس جمهور، به منظور سفری سه روزه عازم بغداد شد.

رئیس جمهور در این سفر علاوه بر دیدارهای رسمی با نخست وزیر، رئیس جمهور، روسای مجلس و دستگاه قضایی عراق و امضای اسناد همکاری مشترک، دیدارهایی نیز با تجار و ایرانیان ساکن عراق خواهد داشت.

پزشکیان همچنین پس از دیدارهای رسمی در بغداد، جهت زیارت حرم امیرالمؤمنین و امام حسین سلام الله علیهما به شهرهای نجف و کربلا خواهد رفت.

رئیس جمهور به دعوت رسمی مقامات اقلیم کردستان، به اربیل و سلیمانیه در شمال عراق نیز سفر خواهد کرد و همچنین دیداری با مقامات محلی و نخبگان فرهنگی، دانشگاهی و عشایر در شهر بصره در جنوب عراق خواهد داشت.