تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاست
لینک : econews.ir/5x3776472
شناسه : 3776472
تاریخ :
۱۵ یادداشت تفاهم بین ایران و عراق امضا می‌شود اقتصاد ایران: وزیر امور خارجه گفت: ۱۵ یادداشت تفاهم بین ایران و عراق امضا می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

 به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، «عباس عراقچی» وزیر امور خارجه کشورمان صبح امروز چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۳، پیش از عزیمت به عراق تصریح کرد: سفر پزشکیان و هیئت همراه، نخستین سفر خارجی رئیس دولت چهاردهم است.

وی با تاکید بر اینکه نخستین سفر به کشوری انجام می‌شود که نزدیک‌ترین روابط را با جمهوری اسلامی ایران دارد، گفت: در این سفر ۱۵ یادداشت تفاهم میان دو کشور به امضا خواهد رسید.

عراقچی افزود: قرار بود مرحوم شهید آیت الله رئیسی به این سفر بروند که متأسفانه به دلیل سانحه سقوط هواپیما این امر میسر نشد.

وزیر امور خارجه کشورمان ادامه داد: امیدوارم که این سفر به عمق راهبردی روابط دو کشور وسعت بیشتری دهد و همکاری ما و عراق را وارد مرحله جدیدتری کند.

عراقچی با ابراز خرسندی از روابط گسترده دو کشور در حوزه سیاسی، اقتصادی، منطقه‌ای و مردمیِ اربعین و عتبات، امنیتی و محیط زیستی، اظهار داشت: روابط ایران و عراق در طول تاریخ فراز و نشیب بسیاری داشته است اما به حمدالله در حال حاضر مرزهای ما مرزهای صلح است و ان‌شاءالله این سفر به توسعه هر چه بیشتر روابط دو کشور کمک خواهد کرد.