تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : جامعه
لینک : econews.ir/5x3776227
شناسه : 3776227
تاریخ :
لحظات دلهره‌آور برخورد دم هواپیما به کف فرودگاه اقتصاد ایران: یک فروند هواپیمای مسافربری هنگام فرود در فرودگاه زانارتو در شیلی دچار حادثه شدید و برخورد دم به باند هنگام فرود شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

 به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، یک فروند هواپیمای مسافربری هنگام فرود در فرودگاه زانارتو در شیلی دچار حادثه شدید و برخورد دم به باند هنگام فرود شد.

صفحات منتشر کننده این فیلم نوشتند: یک فروند هواپیمای Dash۸ متعلق به هواپیمایی Aerovías DAP با رجیستر CC-DHT هنگام فرود در فرودگاه زانارتو شیلی دچار حادثه شدید "tailstrike" یا برخورد دم به باند هنگام فرود شد.

نمونه‌ی شدیدتر این رویداد چندماه پیش برای یک فروند RJ۱۰۰ ایرلاین سبزپوش در فرودگاه کرمان رخ داد. هواپیما که در کنترل خلبان دوم خانم بود هنگام فرود به دلایلی دچار کاهش ارتفاع سریع شده ضمن آسیب به بدنه، بلافاصله کاپیتان کنترل هواپیما را برعهده گرفت و هواپیما به سلامت فرود آمد.

یا در نمونه دیگر هواپیمای ATR۷۲ ایران ایر با رجیستر EP-ITD در سال ۱۳۹۸ هنگام فرود درحالی که در کنترل کمک خلبان تحت آموزش آقا بود دچار برخورد بسیار شدید دُم به زمین شد و هواپیما خیارت جدی دید. علت این اتفاق عمدتا خطای کادر پروازی است اما عواملی چون شرایط جوی نیز ممکن است موثر باشد