تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3775994
شناسه : 3775994
تاریخ :
صادرات محصولات شیلات به ۴۵ کشور جهان اقتصاد ایران: رئیس سازمان شیلات از صادرات محصولات شیلاتی به ۴۵ کشور جهان در ۵ ماهه نخست امسال خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدحسین حسینی، رئیس سازمان شیلات ایران در برنامه‌ای تلویزیونی گفت: در ۵ ماهه نخست سال محصولات شیلاتی به ۴۵ کشور جهان صادر شد.

وی افزود: انواع ماهیان دریایی، خوراک آماده آبزیان و میگو، در صدر محصولات صادراتی قرار دارند.

وی همچنین تصریح کرد: طبق اعلام گمرک جمهوری اسلامی ایران، صادرات محصولات شیلاتی در ۵ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۳ افزایش ۳۲ درصدی از نظر وزنی و افزایش ۲۴ درصدی از نظر ارزشی داشته است.

رئیس سازمان شیلات ایران ادامه داد: میزان وزنی صادرات محصولات شیلات در ۵ ماهه ابتدایی سال جاری ۶۸ هزار تن بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی عنوان کرد: در سال گذشته با صادرات ۲۱۰ هزار تن محصول شیلاتی به بیش از ۵۰ کشور هدف، رکورد ۶۵۰ میلیون دلاری صادرات آبزیان به لحاظ ارزشی شکسته شد که این امر نشان از پایبندی کشور به استانداردهای بین‌المللی دارد.

حسینی از دستور کار قرار گرفتن مواردی چون شناسنامه‌دار کردن مزارع شیلاتی و شناسه‌دار کردن محصولات شیلاتی خبر داد و گفت: سامانه سجاک نیز قابلیت رصد محصولات شیلاتی پیش از تولید، زمان تولید و پس از آن را داراست.

وی تاکید کرد: تحقق صادرات ۳۰۰ هزار تنی انواع آبزیان به ارزش حدود ۷۰۰ میلیون دلار تا پایان سال جاری قابل پیش‌بینی است.

معاون وزیر در سازمان شیلات، به مستمر بودن تولیدات شیلاتی در تمامی فصول اشاره کرد و گفت: کم‌آب‌بر بودن تولیدات شیلاتی، سالم بودن غذاهای تهیه شده از آبزیان و بازارپسندی محصولات در بازارهای داخلی و بین‌المللی برخی از مزیت‌های آبزیان است و درصدد هستیم تا ارزش افزوده تون‌ماهیان را با تولید محصولات خاص چون «ساشی می» افزایش دهیم.