تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : جامعه
لینک : econews.ir/5x3775967
شناسه : 3775967
تاریخ :
لزوم استفاده از هوش مصنوعی درصنعت گردشگری اقتصاد ایران: مدیر یکی از آستارت آپ های حوزه گردشگری گفت: در حوزه گردشگری هنوز نتوانسته ایم از هوش مصنوعی در ایران استفاده کنیم این درحالی است که گردشگری در دنیا بر پایه این علم می چرخد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

 به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، همایش کاربرد هوش مصنوعی در گردشگری توسط خانه خلاق گردشگری و صنایع دستی تهران در موزه فرش برگزار شد. در این همایش الهام نادری فرید از مدیران استارت آپ در زمینه گردشگری و صنایع خلاق در خصوص کاربرد هوش مصنوعی در گردشگری صحبت کرد.

برخی محورهای این ورک شاپ هوش مصنوعی و مهمانپذیری، هوش مصنوعی برای بالابردن کیفیت ارائه خدمات، هوش مصنوعی و آسیب‌های برای از بین رفتن مشاغل و راهکارها، استفاده یا بومی سازی پلت فرم‌های هوش مصنوعی و غیر بود.

همچنین نوید نیک نیا کارشناس حوزه تلفیق محتوا با تکنولوژی AI درباره بهره گیری از VR و Ar در گردشگری سخنرانی کرد.

در این برنامه الهام نادری فرید گفت: خیلی از افراد تصور می‌کنند که هوش مصنوعی تنها چت جی پی تی است و هنوز در بسیاری از کسب و کارها وارد نشده است البته کمی از هوش مصنوعی در حوزه پزشکی استفاده می‌شود اما در حوزه صفر هیچ. درحالی که وقتی یک فردی به مقصدی مانند انگلیس سفر می‌کند حتماً یک هولوگرافیکی در پذیرش او را به زبان خودش راهنمایی می‌کند. از آن طرف هتلدار هم متوجه می‌شود که کدام یک از خدمات او بیشتر مورد استقبال قرار می‌گیرد.

وی گفت: هیچ وقت یک اپراتور یا یک فرد نمی‌تواند به اندازه هوش مصنوعی اطلاعات و حوصله داشته باشد و افراد را راهنمایی کند به همین دلیل در آینده کارشناسان تلفنی جای خود را به هوش مصنوعی کسب و کار می‌دهند. بنابراین باید صاحب یک کسب و کار به جای اینکه نیروی خود را بیرون کند در تلاش باشد تا او را آموزش دهد چون بالاخره این نیروی انسانی است که باید اطلاعات را به هوش مصنوعی بدهد.

وی با بیان اینکه شرکت‌های مختلف برای گردشگری به فکر بومی سازی هستند گفت: هوش مصنوعی زیرساخت گرانی دارد به همین دلیل در اختیار دولتهاست.

نادری فرید گفت: باید فرهنگ قلعه بانی را کنار بگذاریم و برای در اختیار قراردادن اطلاعات خست به خرج ندهیم هوش مصنوعی اطلاعات را در اختیار همه قرار می‌دهد همین امروز هم ما خیلی از اطلاعات را به صورت رایگان در اختیار اینستاگرام قرار می‌دهیم و بعداً مجبوریم آن را بخریم. الان اطلاعات می‌تواند در دست هر بوم گردی باشد. یک بوم گردی با هوش مصنوعی می‌تواند به جای گرفتن نیروهای انسانی متعدد از هوش مصنوعی استفاده کند و مثلاً با فرهنگ و زبان مهمان خود آشنا شود و بداند که چه رفتاری با گردشگر باید داشته باشد.

وی ادامه داد: اکنون همه افراد باید بتوانند با هوش مصنوعی کار کنند مانند کسی که می‌تواند با کامپیوتر کار کند.