تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاست
لینک : econews.ir/5x3775329
شناسه : 3775329
تاریخ :
چرا پوتین به نیویورک سفر نخواهد کرد؟ اقتصاد ایران: دبیر مطبوعاتی رئیس‌جمهور روسیه یادآور شد که ایالات متحده به‌طور قابل‌ملاحظه‌ای به تعهدات خویش به عنوان میزبان سازمان ملل متحد عمل نمی‌کند و به همین دلیل این کشور بهترین مقصد برای سفر ولادیمیر پوتین نیست.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

 به گزارش خبرگزاری اقتصادایران  به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، دیمیتری پسکوف، سخنگوی رسمی کرملین، دلیل عدم حضور رئیس‌جمهور روسیه، ولادیمیر پوتین، در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد که در تاریخ 22 تا 23 سپتامبر در نیویورک برگزار خواهد شد، را توضیح داد. پسکوف یادآور شد که پوتین طی سال‌های اخیر در چنین رویدادهایی در سازمان ملل شرکت نکرده است. وی افزود که ایالات متحده مقصد مناسبی برای سفرهای رئیس‌جمهور روسیه نیست.

دبیر مطبوعاتی رئیس‌جمهور روسیه گفت: «البته در حال حاضر ایالات متحده کشوری است که به‌طور قابل‌ملاحظه‌ای به تعهدات خود به عنوان میزبان سازمان ملل متحد عمل نمی‌کند. بنابراین، در حال حاضر این کشور بهترین مقصد برای سفر نیست.»

پیش‌تر، در اواخر ماه آگوست، پوتین ترکیب هیئت روسی را که در هفتاد و نهمین جلسه مجمع عمومی سازمان ملل متحد شرکت خواهد کرد، تأیید کرد. ریاست هیئت نمایندگی روسیه در این نشست، برعهده سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه و عضو دائم شورای امنیت روسیه خواهد بود.