تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استانها
لینک : econews.ir/5x3775211
شناسه : 3775211
تاریخ :
مدیرکل اقتصادی آذربایجان شرقی عنوان کرد: تبریز قطب صنعت و بهشت معادن کشور اقتصاد ایران: تبریز- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان شرقی گفت: آذربایجان شرقی قطب صنعت و بهشت معادن کشور است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

 به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،  واقف بهروزی در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: استان آذربایجان‌شرقی به سبب برخورداری از مزیت‌ها و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری به عنوان یکی از استان‌های صنعتی کشور و بهشت معدن کشور شناخته می‌شود.

بهروزی افزود: از ظرفیت‌های سرمایه گذاری استان می‌توان به موقعیت ویژه جغرافیایی به عنوان چهارراه ارتباطی ایران و اروپا، دارای مرز مشترک با جمهوری‌های آذربایجان، نخجوان و ارمنستان و دسترسی به بازارهای بزرگ منطقه، مرکز کریدور حمل و نقل در شمال‌غرب کشور، یکی از استان‌های صنعتی کشور و بهشت معدن کشور، وجود منطقه آزاد تجاری، صنعتی ارس، منطقه ویژه اقتصادی سهلان، شهرک‌ها و نواحی صنعتی متعدد در استان، جاذبه‌های گردشگری و … اشاره کرد.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان خاطرنشان کرد: این ویژگی استان آذربایجان شرقی را به عنوان نقطه ثقل و پیشران توسعه منطقه و اثرگذار بر اقتصاد کشور تبدیل می‌کند.

نایب رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری استان گفت: در راستای هم‌افزایی، اثرگذاری و توسعه سرمایه‌گذاری در استان اقداماتی به منظور فراهم‌سازی زیرساخت‌های لازم برای توسعه اقتصادی انجام گرفته است.

وی برنامه‌محوری و تکلیف محوری در انجام امور مربوطه و انسجام عملکردی و رفتاری و هم‌افزایی بین دستگاه‌ها و سازمان‌های اقتصادی و حرکت در جهت برنامه واحد را از جمله اقدامات انجام گرفته در راستای توسعه سرمایه گذاری در استان دانست.

وی اظهار داشت: فرماندهی واحد سرمایه‌گذاری برای انجام امور سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی، تلاش در جهت احیا و اجرای طرح‌ها و پروژه‌های نیمه‌تمام دولتی استان، پایش شرکت‌های بزرگ فعال در استان و تلاش برای انتقال سپرده‌های شرکت‌های موصوف به بانک‌های استان به منظور افزایش منابع بانکی، تعامل ویژه با بخش خصوصی به منظور بهره‌مندی از این ظرفیت در راستای اهداف توسعه‌ای و سرمایه‌گذاری استان، مشارکت فعال اقتصادی در همکاری‌های منطقه‌ای و خارجی جهت تبادل اطلاعات اقتصادی استان و … صورت گرفته است.

وی یادآور شد: به منظور نظارت و راهبری طرح‌های سرمایه‌گذاری و رسیدگی به امور مربوط به سرمایه‌گذاران، در پنج ماهه اول سالجاری، ۳۰ نشست با متقاضیان سرمایه‌گذاری و مراجعه‌کنندگان به مرکز خدمات سرمایه‌گذاری برگزار و راهنمایی‌های لازم در حوزه سرمایه‌گذاری خارجی به ایشان صورت گرفته است.