تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگ
لینک : econews.ir/5x3774628
شناسه : 3774628
تاریخ :
وزیر سابق ارشاد: برای من خداحافظی مفهومی ندارد اقتصاد ایران: مراسم تکریم و معارفه وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور محمدرضا عارف معاون اول رییس جمهور، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ دولت سیزدهم و سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

 به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، مراسم تکریم و معارفه وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی دقایقی پیش با حضور محمدرضا عارف معاون اول رییس جمهور، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ دولت سیزدهم و سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از اهالی فرهنگ و هنر در تالار وحدت اغاز به کار کرد.

محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ دولت سیزدهم در ابتدای مراسم در سخنانی گفت: برای من خداحافظی مفهومی ندارد، افتخار می کنم با اعتماد رییس جمهور شهید در این دوره در حوزه فرهنگ قرار گرفتم و امروز هم به عنوان یکی از کوچکترین اهالی این حوزه هستم.

وی ادامه داد: ما در این دوره 3 ساله تلاش کردیم نظام فرهنگی کشور را سامان دهیم.اگر یک حوزه سیاست گذاری کلان قائل باشیم شورای عالی انقلاب فرهنگی امر سیاست گذاری را برعهده دارد، بخشی از این سیاست گذاری هم در نهادهای دیگر از جمله مجمع مصلحت تشخیص نظام، و... انجام می شود.

اسماعیلی گفت: اما در حوزه حکمرانی وزارت ارشاد متولی اصلی اجرای این سیاست هاست و باید اقتضائاتی برایش فراهم شود. من تلاش کردم اقتضائات این حرکت را فراهم کنم، ما وظیفه تنظیم گری، نظارت حمایت و رصد را بر عهده داریم. چهار ضلعی که باید توآمان اتفاق افتد و وزارت فرهنگ باید اسباب این مرجعیت را پیدا کند.

وی با اشاره به تشکیل شورای هماهنگی فرهنگی دولت سیزدهم گفت: رئیس جمهور شهید ابلاغ ویژه ای برای بنده به عنوان  دبیر شورای هماهنگی فعالیت های فرهنگی دولت زدند. وزرا و نهادهای خارج از دولت، و رییس جمهور هم در این شورا حضور داشتند، که با هم حر کت هم افزایی را شکل دادیم. من افتخار داشتم همه معاونان فرهنگی را با هماهنگی وزرا انتخاب کنیم.

وی  ادامه داد: رییس جمهور شهید در سفرهای استانی 10 هزار میلیارد تومان برای پروژه های فرهنگی اختصاص داد.

هم چنین ما سال گذشته بنای ایجاد شهر هنر را آغاز کردیم، من به رئیس جمهور قول داده بودم، اولین کلید این خانه را قبل از پایان دوره اول ریاست جمهوری تقدیم اصحاب فرهنگ کنیم که این توفیق سلب شد.