تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : جامعه
لینک : econews.ir/5x3774243
شناسه : 3774243
تاریخ :
مدیر عامل راه آهن تاکید کرد: لزوم استفاده از ظرفیت بخش خصوصی درحوزه ریلی اقتصاد ایران: مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: باید از ظرفیت تشکل‌های بخش خصوصی برای ایجاد راهکارهای رسیدن به اهداف برنامه هفتم توسعه در حوزه ریلی استفاده کنیم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

 به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، جبارعلی ذاکری در مراسم معارفه به عنوان مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه  امیدوارم بتوانیم گامی در جهت اهداف تعیین شده در حوزه راه‌آهن برداریم،اظهار کرد:مدیریت راه‌آهن در جهان به سمت کاهش تصدی گری دولت در بخش ریلی حرکت کرده است. شرکت راه آهن حدود 42 هزار نیروی استخدامی داشت و در طول زمان، با هدف کاهش تصدی‌گری و مدیریت ستادی این کارکنان به بخش‌های مختلف و شرکت‌های دیگر منتقل شده‌اند.

 وی با اشاره به الگوهای مختلف مدیریت راه‌آهن در کشورهای دیگر گفت: برخی از کشورها صفر تا صد حوزه ریلی را به بخش خصوصی واگذار کرده اند و الگوی دیگر برون سپاری ماموریت هاست.

مدیرعامل راه‌آهن گفت: کشور ما بینابین این دو قرار دارد و قطعا نیازمند تصمیمات جدی در مراجع بالاتر و اسناد بالادستی برای تحقق کاهش تصدی‌گری راه‌آهن هستیم.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذاری در راه‌آهن موضوع دیگری است که نمی‌توان با اتکا به درآمدهای دولتی آن را تحقق بخشید و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در سرمایه‌گذاری ریلی باید به صورت جدی‌تر در نظر گرفته شود.

ذاکری با اشاره به این که راهکار توسعه بخش ریلی بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی است، تصریح کرد: باید جذابیت سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی ایجاد شود.

وی افزود: موضوع ترانزیت بسیار مهم است و تغییرات سیاسی که در روسیه شکل گرفته فرصت مناسبی برای کشور ایران است و افق‌ها را باید بسیار بیشتر از وضعیت کنونی در نظر بگیریم؛ چرا که بسیاری از کشورها علاقه‌مند به ترانزیت از طریق ایران‌اند.

معاون وزیر راه اظهار کرد: اتصال کریدورهای مجاور را نیز باید در دستور کار قرار داد و امیدواریم بتوانیم از ظرفیت تشکل‌ها برای ایجاد راهکارهای رسیدن به اهداف برنامه هفتم توسعه استفاده کنیم.