تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگ
لینک : econews.ir/5x3774185
شناسه : 3774185
تاریخ :
فیلم‌های جدید رونق را به سینما باز می‌گردانند؟ اقتصاد ایران: با کاهش جدی فروش آثار کمدی متاثر از تعطیلی‌های هفته گذشته، آثار غیرکمدی توانستند جایگاه خود را در جدول فروش بهبود ببخشند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

 به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،برمبنای آمار سمفا تا ساعت ۰۰:۴۵ بامداد یکشنبه ۱۸ شهریور ماه؛ ۱۵ میلیون و ۱۹۰ هزار و ۳۳۶ نفر در ۳۹۵ هزار و ۱۶۱ سانسی که ۳۵ فیلم سینمای ایران را در سالن‌های سینمایی نمایش می‌دهند، به تماشای آثار نشسته اند و فروشی نزدیک به ۸۶۰ میلیارد و ۲۶ میلیون و ۳۹۴ هزار تومان را برای سینمای ایران به ارمغان آورده‌اند. بدین ترتیب فروش سینمای ایران ۸۶۰ میلیاردی شده و از مرز ۸۵۰ میلیارد تومان عبور کرده است.

در هفت روز گذشته فیلم‌های سینمای ایران فرصت نمایش در ۱۰ هزار و ۴۶۲ سانس را پیدا کرده اند و توسط ۲۹۶ هزار و ۳۲۱ نفر تماشا شده اند؛ به این ترتیب در این هفته، میزان فروش سینمای ایران عددی معادل با ۲۰ میلیارد و ۱۷۳ میلیون و ۵۱۹ هزار تومان بوده است و با توجه به تعطیلی‌ها در هفته گذشته سینما نسبت به ۲ هفته قبل کاهش فروش ۷ میلیاردی را تجربه کرده است.

فیلم سینمایی «قیف» به کارگردانی محسن امیریوسفی که اکران خود را از ۱۵ شهریور آغاز کرده است و درگزارش هفته قبل با فروش حدود ۶ میلیونی در جایگاه بیستم قرار داشت این هفته با فروش بیش از ۶ میلیاردی در جایگاه نخست جدول فروش قرار گرفته است و از «پول و پارتی» پرفروش این چند هفته پیشی گرفته است.

«تگزاس ۳» با در اختیار داشتن ۳۶۵ سالن سینما، توسط بیش از ۶۱ هزار نفر تماشا شده و فروش ۴ میلیاردی را تجربه کرده است، «تگزاس ۳» که مدت‌ها است صدر جدول را به «پول و پارتی» واگذار کرده با سبقت از این فیلم خودی نشان داده و در جایگاه دوم جدول فروش قرار می‌گیرد.

«تگزاس ۳» که اکران خود را از ۸ خرداد به تهیه کنندگی ابراهیم عامریان به سرگروهی پردیس سینمایی هویزه آغاز کرده است با در اختیار داشتن ۶۷۶ سالن سینما پرفروش‌ترین فیلم سال ۱۴۰۳ محسوب می‌شود که توسط ۳ میلیون و ۸۴۹ هزار نفر تماشا شده و به فروشی بیشتر از ۲۱۵ میلیارد تومان رسیده است.

«پول و پارتی» سعید سهیلی که از ۳ مرداد بر پرده سینماها نقش بسته است در هفته گذشته صدر گیشه را از دست داده و توسط ۵۳ هزار نفر تماشا شده است. این فیلم در هفته گذشته به فروش حدود ۳ و نیم میلیاردی دست یافته و در جایگاه سوم جدول فروش قرار گرفته است.

کمدی رمانتیک «پول و پارتی» که اکران خود را توسط پخش شایسته فیلم در سینماهای سراسر کشور آغاز کرده است، با جذب حدود ۱ میلیون و ۱۵۹ هزار مخاطب به فروش کلی بیش از ۶۲ میلیارد رسیده است.

فیلم سینمایی «مفت‌بر» به کارگردانی عادل تبریزی که اکران خود را از ۱۵ شهریور آغاز کرده است و در گزارش هفته قبل با فروش حدود ۲ میلیونی در جایگاه بیست و سوم قرار داشت، این هفته با فروش بیش از ۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی با ۲۶ هزار مخاطب در جایگاه چهارم جدول فروش قرار گرفته است.

«خجالت نکش ۲» که از ۱۶ خرداد بر پرده سینماها نقش بسته در هفته گذشته توسط بیش از ۶۳ هزار نفر تماشا شده و به فروش ۳ میلیارد و ۱۴۷ میلیون تومان دست یافته و با حفظ روند کاهشی فروش هفتگی در جایگاه پنجم جدول فروش قرار گرفته است.

فیلم سینمایی «قلب رقه» به کارگردانی خیرالله تقیانی که اکران خود را از ۲۴ مرداد آغاز کرده است با فروش بیش از ۹۰۰ میلیون تومانی در جایگاه ششم قرار می‌گیرد، این فیلم اکشن جنگی در این مدت کوتاه فروش خوبی را تجربه کرده است و به عنوان رتبه اول فیلم غیرکمدی در جدول حضور دارد.

فیلم سینمایی «شهر گربه‌ها ۲» به کارگردانی سیدجواد هاشمی نیز که اکران خود را از ۱۵ شهریور آغاز کرده است و در گزارش قبلی با فروش حدود ۷۰۰ هزار تومانی در جایگاه بیست و چهارم قرار داشت با حضور بیش از ۱۳ هزار مخاطب در جایگاه هفتم جدول قرار دارد و فروش بیش از ۸۸۰ میلیون تومانی را تجربه کرده است.

«ملاقات با جادوگر» که اکران خود را از ۲۰ تیر ماه آغاز کرده است با فروش ۵۲۳ میلیون تومانی در جایگاه هشتم جدول فروش هفتگی قرار گرفته است، این اثر پیش از این و با فروش بیش از ۲ میلیاردی در جایگاه چهارم قرار داشت.

«در آغوش درخت» که از ۱۷ مرداد بر پرده سینماها نقش بسته است در هفته گذشته توسط بیش از ۵ هزار نفر تماشا شده و به فروش ۳۴۹ میلیون تومانی رسیده است. این فیلم با کاهش میزان فروش در جایگاه نهم جدول فروش هفتگی قرار می‌گیرد.

«یادگار جنوب» که اکران خود را از ۲۰ تیر ماه آغاز کرده است با فروش ۲۵۲ میلیون تومانی و نصف شدن فروش در جایگاه دهم جدول فروش هفتگی قرار گرفته است.

«مست عشق» به کارگردانی حسن فتحی در هفت روز گذشته با در اختیار داشتن ۱۸ سالن سینما، توسط ۲ هزار نفر تماشا شده و با نصف شدن میزان فروش ۱۴۰ میلیون تومان فروخته است و در رده یازدهم قرار می‌گیرد.

«شور عاشقی» که از ۱۳ تیر اکران شده است در این هفته توسط بیش از ۵ هزار نفر تماشا شده و در هفته گذشته به فروش ۱۰۲ میلیون تومانی دست یافته است؛ این فیلم در جایگاه دوازدهم قرار می‌گیرد.

فروش‌های کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان

«تمساح خونی» که هفته‌ها است روند نزولی فروش را تجربه می‌کند با فروش حدود ۹۴ میلیونی در رده سیزدهم جدول فروش هفتگی قرارمی گیرد، روند اکران آنلاین این فیلم نیز در هفته گذشته آغاز شد.

«روزی روزگاری آبادان» به کارگردانی حمیدرضا آذرنگ که از ۱۰ مرداد بر پرده سینماها نقش بسته است در هفته گذشته به فروش حدود ۸۶ میلیون تومانی دست یافته است و در جایگاه چهاردهم جدول فروش قرار می‌گیرد.

فیلم «کارزار» به کارگردانی شهرام اسدزاده که اکران خود را از ۱۵ شهریور آغاز کرده است با فروش حدود ۶۲ میلیونی در هفته اول اکران در جایگاه پانزدهم جدول قرار می‌گیرد.

«ساعت ۶ صبح» که از ۳ مرداد روی پرده سینماها رفته است در هفته گذشته به فروش حدود ۵۰ میلیون تومانی دست یافته است و در جایگاه شانزدهم قرار می‌گیرد. به نظر می‌رسد این اثر سینمایی مهران مدیری هم مانند اثر قبلی شکست سنگینی از گیشه خورده است.

فیلم سینمایی «خانه شیشه ای» به کارگردانی امیرپورکیان که اکران خود را از ۳۱ مرداد آغاز کرده است با فروش حدود ۱۶ میلیونی در جایگاه هفدهم قرار می‌گیرد.

«سال گربه» در رده هجدهم قرار می‌گیرد. ۱۲ میلیون تومان عددی است که از فروش فیلم مصطفی تقی‌زاده در هفت روز گذشته اعلام شده است.

آثار روی پرده که کمتر از ۱۰ میلیون تومان می‌فروشند

فیلم «سفر پر ماجرا» به کارگردانی حجت‌الله سیفی که اکران خود را از ۲۳ مرداد آغاز کرده است با فروش حدود ۹ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان در جایگاه نوزدهم قرار می‌گیرد.

فیلم سینمایی «سودابه» به کارگردانی محمدعلی سجادی که اکران خود را از ۳۱ مرداد آغاز کرده است با فروش حدود ۹ میلیونی در جایگاه بیستم قرار می‌گیرد.

فیلم سینمایی «ایلیا؛ جستجوی قهرمان» به کارگردانی سیدعلی موسوی نژاد با حفظ روند نزولی فروش حدود ۶ میلیون تومان فروخته و در جایگاه بیست و یکم گیشه فروش سینماها قرار می‌گیرد.

«عطر آلود» که از ۱۶ خرداد بر پرده سینماها آمده است در این هفته توسط ۴۸ نفر تماشا شده و در هفته گذشته به فروش ۳ میلیون تومانی دست یافته و در رده بیست و دوم قرار می‌گیرد.

«آبی روشن» که اکران خود را از ۲۳ خرداد آغاز کرده است با فروش بیش از ۱ میلیون در جایگاه بیست و سوم جدول فروش هفتگی قرار گرفته است.

«مصائب شیرین ۲» که از ۳ مرداد بر پرده سینماها نقش بسته است در جایگاه بیست و چهارم جدول فروش قرار گرفته است. این فیلم در هفته گذشته به فروشی بیش از ۱ میلیون تومان دست یافته است.

«روایت ناتمام سیما» که از ۱۳ تیر ماه اکران شده است در هفته گذشته به فروش حدود ۹۸۰ هزار تومانی دست یافته است؛ این فیلم در جایگاه بیست و پنجم جدول فروش قرار گرفته است.

تعطیلی‌های هفته گذشته بر روند کاهشی فروش آثار تأثیر گذاشته است و با کاهش قابل توجه فروش برخی از آثار کمدی، فیلم‌های غیرکمدی جایگاه خود را در جدول فروش ارتقا داده اند.