تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاست
لینک : econews.ir/5x3774091
شناسه : 3774091
تاریخ :
تبون برای دومین بار رئیس جمهور الجزایر شد اقتصاد ایران: شهروندان الجزایری برای دومین بار «عبدالمجید تبون» را راهی کاخ ریاست جمهوری کردند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

 به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، بیش از 24 میلیون شهروند الجزایری دارای حق رای، شنبه هفته جاری پای صندوق‌های رای رفتند تا یازدهمین رئیس جمهور کشورشان را برای یک دروه 5 ساله انتخاب کنند.

در انتخابات ریاست جمهوری الجزایر «عبدالمجید تبون» رئیس جمهور کنونی به عنوان نامزد مستقل و «حسانی شریف عبدالعالی» از جنبش جامعه صلح ( اسلام‌گرا ) و « اوشیش یوسف» از حزب جبهه نیروهای سوسیالیست ( چپگرا ) با یکدیگر رقابت کردند.

« عبدالمجید تبون » با بدست آوردن 94/65  درصد آرای مثبت رای دهندگان الجزایری برای بار دوم کاخ ریاست جمهوری این کشور راه یافت.

« محمد شرفی » رئیس ارداره مستقل انتخابات ملی الجزایر گفت: عبدالمجید تبون با کسب 5 میلیون و 329 هزار و 253 رای مثبت بر رقبای خود پیشی گرفت و به کاخ ریاست جمهوری راه یافت.

به گفته وی، تبون در این دوره انتخابات تبون  94/65  درصد آرای مثبت رای دهندگان الجزایری را از آن خود کرد.

شرفی نفر دوم انتخابات ریاست جمهوری الجزایر را « حسانی شریف عبدالعالی » از جنبش جامعه صلح خواند و اظهار داشت:  حسانی شریف 178 هزار و 797 رای مثبت شهروندان را بدست آورد و این معادل 3/17 درصد آرای ریخته شده به صندوق‌هاست.

به نوشته روزنامه الجزایری « خبر امروز» رئیس اداره مستقل انتخابات ملی الجزایر «اوشیش یوسف» را نفر سوم این انتخابات نامید که توانست 122 هزار 146 رای مثبت الجزایری‌ها را از آن خود کند و این معادل 2/16  آرای ریخته شده به صندوق‌هاست.

وی مجموع آراء ریخته شده به صندوق‌ها را 5 میلیون و 630 هزار و 196 رای اعلام و تصریح کرد: با احتساب آرای سفید و باطله میزان مشارکت مردمی در این دوره از انتخابات 23/12 در صد بوده‌ است.

با پیروزی تبون در انتخابات ریاست جمهوری الجزایر راهبران ، روسای جمهور و نخست وزیران کشورهای مختلف جهان پیام تبریک به الجزیره ( پایتخت الجزایر ) فرستادند. عبدالمجید تبون با شرکت در انتخابات 2019 با کسب 58 در صد آرای مثبت شهروندان الجزایری توانست برای اولین بار به کاخ ریاست جمهوری راه یابد.