تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استانها
لینک : econews.ir/5x3773171
شناسه : 3773171
تاریخ :
استاندار خوزستان: جوانان کشور باید با فرهنگ تعاون آشنا شوند اقتصاد ایران: اهواز _ استاندار خوزستان گفت: جوان‌های ما در هنرستان‌ها، دانشگاه‌ها و بازار باید با فرهنگ تعاون به صورت کامل آشنا شوند و همه ابعاد را بدانند، همچنین ما باید مدل‌های جدید را معرفی کنیم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

 به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،  علی اکبر حسینی محراب پیش از ظهر امروز یکشنبه در جشنواره تعاونی‌های برتر استان که در سالن اجتماعات اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: اگر می‌خواهیم اقتصاد کشور رونق و شکوفایی داشته باشد و محورش نیز عدالت باشد، باید تعاونی‌ها رشد کنند، این مسیری است که انقلاب، تفکر دینی و عقیدتی ما بر آن تاکید داشته است.

استاندار خوزستان با بیان اینکه اقتصاد غربی‌ها بر مبنای سود است و هیچ چیز دیگر را نمی‌شناسند، تصریح کرد: مکتب آنها اینگونه است و هیچ برنامه‌ای ندارند اما در اسلام این گونه نیست، اساس رشد بر مبنای عدالت را قبول دارند. آن چیزی که منطق ما در عمل و تئوری با غربی‌ها تفاوت دارد، همین مساله است.

وی اضافه کرد: مفهوم ما در اقتصاد با غربی‌ها تفاوت دارد. در مکتب اجتماعی غرب، چندین نفر را نابود می‌کنند و هیچ شخصی با آن کاری ندارد، در اقتصادشان نیز همین گونه است که البته شاید در این زمینه مسیری ندارند تا اقتصادشان را با توجه به عدالت دنبال کنند اما اسلام تئوری و برنامه دارد، در این جهت هم حرکت می‌کند.

استاندار خوزستان با اعلام اینکه باید تعاونی‌های برتر که در استان وجود دارد را معرفی و در این زمینه فرهنگ سازی کنیم، عنوان کرد: جوان‌های ما در هنرستان‌ها، دانشگاه‌ها و بازار باید با فرهنگ تعاون به صورت کامل آشنا شوند و همه ابعاد را بدانند، همچنین ما باید مدل‌های جدید را معرفی کنیم.

حسینی محراب ادامه داد: ما باید به دنبال افرادی باشیم که در میدانِ تعاونی هستند، شکل‌های جدید از تعاونی‌ها که در دنیا استفاده شده در کشور و استان خود گسترش دهیم.

وی با بیان اینکه جریان تعاونی ما نباید محدود به یک محله، استان یا منطقه شود، اظهار کرد: باید در داخل و خارج از کشور به این حرکت دامن بزنیم زیرا این راه نجات شکستن ساختارهایی است که به غلط بر تعاونی‌ها تحمیل شده است.

استاندار خوزستان گفت: حضرت آقا فرمودند، بن بست شکنی اقتصاد ما با تعاونی‌ها انجام می‌شود لذا باید این را به یک برنامه تبدیل کنیم، سیستم بدهیم و به جامعه معرفی کنیم.

حسینی محراب بیان کرد: ما در کنار کارآفرینان هستیم و از آنها حمایت می‌کنیم اما تعاونی‌هایی که تعدادی افراد کنار آنها جمع می‌شوند، وارد کارزار می‌شوند را بیشتر پشت آنها هستیم.

به گفته وی، با سرمایه داری که بخواهد عدالت را زیر سوال ببرد و فرزندانش در جامعه دست به فساد بزنند کاری نداریم.

استاندار خوزستان با بیان اینکه تعاونی‌ها باید کارزار را به دست بگیرند و کارهای بزرگی که شورای واگذاری اصل ۴۴ در اختیار دارد را نیز برعهده گیرد، تصریح کرد: بن بست شکنی اقتصاد و انحصاراتی که اکنون برخی در کشور ایجاد می‌کنند، با تعاونی‌ها است. در واقع جایی که می‌خواهیم با فساد مبارزه کنیم نیز با این بخش است.

حسینی محراب با اعلام اینکه خوشه‌های صنعتی را بخشی از تعاونی‌ها می‌دانیم، خطاب به تعاونی‌های برتر گفت: کنار هم قرار گرفتن کارگاه‌های کوچک و متوسط، ایجاد زنجیره ارزش کار شما است باید در رقابت با افرادی که نمی‌خواهند شما باشید، پیروز شوید و این منطق اقتصادی دارد.

به گفته وی، تعاونی‌ها مردمی هستند، زمانی که محصولی از تولید به مصرف برسد مردم از آن بهره مند می‌شوند، پس این بهترین مسیر برای مشارکت مردمی است که تحقق شعار حضرت آقا هم است، لذا تعاونی‌ها باید در این زمینه با جدیت و قدرت در میدان باشند تا اقتصاد و مشکلات اقتصادی کشور را حل کنند.

استاندار خوزستان افزود: در برنامه امروز از تعاونی‌های برتر استان که نمونه تعداد زیادی از تعاونی‌های فعال خوزستان هستند، در اقتصاد، بازار و نمایشگاه‌ها باعث عزت می‌شوند تقدیر شد و ما نیز قدردان آنها هستیم.

حسینی محراب عنوان کرد: ان شاء شالله همیشه پرچم خوزستان و کشور توسط تعاونی گران بالا و اشتغال و تولید نیز فعال باشد.