تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاست
لینک : econews.ir/5x3773127
شناسه : 3773127
تاریخ :
احتمال محاکمه نظامی عمران خان در پاکستان اقتصاد ایران: «خواجه آصف» وزیر دفاع پاکستان گفت: پرونده اغتشاشات مربوط به ماه می ۲۰۲۳ در جریان است و درصورت اثبات نقش «عمران خان» در این هرج و مرج‌ها احتمال محاکمه نظامی وی وجود دارد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

 به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،  وزیر دفاع پاکستان در مصاحبه با یک رسانه محلی احتمال محاکمه نظامی «عمران خان» نخست وزیر سابق این کشور را در پرونده اغتشاشات ۹ می ۲۰۲۳ رد نکرد.

«خواجه آصف» وزیر دفاع پاکستان گفت: پرونده اغتشاشات مربوط به ماه می ۲۰۲۳ در جریان است و درصورت اثبات نقش «عمران خان» در این هرج و مرج‌ها احتمال محاکمه نظامی وی وجود دارد.

وی افزود: هیچ‌کس در برابر قانون مصون نیست و اقدامات علیه امنیت و تمامیت سرزمینی کشور باید به‌طور جدی پیگیری شود.

وزیر دفاع پاکستان با بیان اینکه تحقیقات در مورد ارتباط «ژنرال فیض حمید» رئیس سابق سازمان اطلاعات ارتش پاکستان با «عمران خان» رهبر حزب تحریک انصاف نیز ادامه دارد، افزود: همانگونه که سخنگوی ارتش اخیرا اعلام کرد هرکسی که ارتباطش با پرونده «ژنرال فیض حمید» ثابت شود بدون در نظر گرفتن سمت و مقام محاکمه خواهد شد.

شایان ذکر است «ژنرال فیض حمید» رئیس سابق سازمان اطلاعات پاکستان در اقدامی نادر توسط ارتش این کشور به اتهام سوء استفاده سیاسی از اختیارات و همچنین فساد مالی به زندان افتاده و محاکمه نظامی علیه وی نیز به زودی آغاز خواهد شد.

احتمال محاکمه نظامی عمران خان نخست‌وزیر سابق پاکستان و بنیانگذار حزب تحریک انصاف پاکستان (PTI) به دلیل اتهامات مختلف از جمله تحرکات ضد دولتی و نقض قوانین امنیتی وجود دارد؛ پس از سرکوب تظاهرات و حملات به تأسیسات نظامی پاکستان در ماه می ۲۰۲۳ که طرفداران عمران خان مسئول آن شناخته شدند برخی از رهبران حزب تحریک انصاف بازداشت و اتهامات امنیتی علیه آنها مطرح شد.