تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاست
لینک : econews.ir/5x3772724
شناسه : 3772724
تاریخ :
پیشتازی رئیس‌جمهور الجزایر در انتخابات اقتصاد ایران: نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری الجزایر از پیشتازی رئیس جمهور این کشور با اختلاف زیاد نسبت به رقبای خود حکایت دارد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

 به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،نتایج اولیه شمارش آرا در انتخابات ریاست جمهوری الجزایر حاکی از پیشتازی عبدالمجید تبون رئیس جمهور این کشور با اختلاف زیاد از رقبای خود یعنی عبدالعالی حسانی شریف و یوسف اوشیش است.

در ساعت ۲۰ به وقت محلی مراکز اخذ رأی در سراسر الجزایر بعد از تمدید یک ساعته روند اخذ رأی بسته شد.

بیش از ۲۴ میلیون الجزایری واجد شرایط شرکت در این انتخابات بودند و میزان مشارکت ۴۸.۳% اعلام شده ا ست.

گفتنی است در ۲۱ مارس گذشته، عبدالمجید تبون رئیس‌جمهور الجزایر تصمیم به برگزاری زودهنگام انتخابات ریاست‌جمهوری قبل از موعد مقرر در دسامبر آینده گرفت و علت آن را دلایل صرفاً فنی اعلام کرد.

رئیس‌جمهور فعلی، تبون، که ۷۸ سال دارد، به عنوان «نامزد مستقل» وارد رقابت شد و خود را نماینده همه الجزایری‌ها، به‌ویژه جوانان و طبقه متوسط و ضعیف می‌داند. وی به جریان ملی‌گرایی تعلق دارد.

عبدالعالی حسانی شریف (۵۸ ساله)، رقیب او رئیس جنبش جامعه صلح، بزرگترین حزب اسلامی مخالف در کشور است. شریف، مهندس عمران، در سال ۲۰۲۳ به ریاست حزب انتخاب شد و شعار «فرصت» را برای کارزار انتخاباتی خود برگزید.

یوسف اوشیش (۴۲ ساله) دبیر اول حزب جبهه نیروهای سوسیالیستی است که به عنوان قدیمی‌ترین حزب مخالف سیاسی در کشور شناخته می‌شود. این حزب در سال ۱۹۶۳ تأسیس شد و به عنوان یک مکتب چپ مخالف قدرت در طول شش دهه گذشته شناخته می‌شود.