تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : جامعه
لینک : econews.ir/5x3772720
شناسه : 3772720
تاریخ :
سبد محصولات برقی سنگین ولوو تکمیل می‌شود اقتصاد ایران: ولوو سهمی بیش‌از ۵۰درصد از فروش کامیون‌های الکتریکی را در رقابت سخت با خودروساز بزرگ به خود اختصاص داده است

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

 به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، در سال‌های اخیر که تکنولوژی‌های جدید توانسته‌اند تحول عظیمی در صنعت خودروهای تجاری ایجاد کنند، برخی تولیدکنندگان مطرح جهانی جایگاهی عظیمی را در این رقابت به دست آورده‌اند. ولوو که در دهه‌های اخیر یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان خودروهای تجاری در دنیا بوده است، حالا برای رونمایی از نسخه FH الکتریکی با برد بالا آماده می‌شود. این خودروسازی تاکنون گام‌های اساسی بسیاری را در مسیر کامیون‌ها و کشنده‌های الکتریکی برداشته است.

این تجاری‌ساز اروپایی در تازه‌ترین اقدام خود نسل جدیدی از FH الکتریکی را طراحی کرده که البته این تنها دستاورد ولوو در حوزه خودروهای الکتریکی نیست و تاکنون مدل‌های بسیاری را در این سگمنت طراحی و روانه بازارهای جهانی کرده و پیشرفت چشمگیری را در این بخش به خود اختصاص داده است. کاهش هزینه‌های سوخت و نگهداری و توجه و تمرکز بر کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی تنها بخشی از دستاوردهای گام‌های بزرگ ولوو در مسیر طراحی و تولید کامیون‌ها و کشنده‌های الکتریکی است.

FH الکتریکی با برد بالا می‌آید

ولوو FH برقی که توسط این خودروسازی طراحی شده و آماده رونمایی می‌شود، در نیمه‌دوم سال ۲۰۲۵ به بازارهای جهانی معرفی خواهد شد. مهم‌ترین مزیت این کامیون بدون آلایندگی ولوو، برد بالای آن است که می‌تواند با هر بار شارژ مسافتی معادل ۶۰۰ کیلومتر را طی کند. این کشنده از موتور برقی با قدرت ۶۵۷اسب‌بخار بهره‌ می‌برد.

رئیس ولووتراکس در خصوص این کشنده پرچم‌دار برقی و جدید خودروسازی اعلام کرده است که این محصول تکمیل‌کننده سبد محصـــــولات بدون آلایندگی شرکت خواهد بود و حمل‌ونقل بدون آلایندگی در مسافت‌های بیشتری را به همراه خواهد داشت.

براساس اعلام ولوو قرار است این کامیون برنامه‌های شرکت برای تبدیل شدن به یک برند تمام‌الکتریکی را تکمیل کند؛ اتفاقی که قرار است تا پایان سال ۲۰۴۰ به نتیجه برسد.

دستاورد ولوو در صرفه‌جویی سوخت

اصلی‌ترین هدف از تولید کامیون‌های الکتریکی چه توسط ولوو و چه توسط سایر تولیدکنندگان تجاری در سراسر جهان، کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی و کمک به کاهش مصرف سوخت بود؛ هدفی که به نظر می‌رسد ولوو در دستیابی به آن بسیار موفق عمل کرده است.

براساس آمارهای ارائه‌شده، طی چند سال اخیر که ولوو به جدیت طراحی و تولید کامیون‌ها و کشنده‌های الکتریکی را در دستور کار قرار داده است، محصولات این شرکت در جاده‌های سراسر جهان مسافتی بیش‌از ۸۰ میلیون کیلومتر را طی کرده‌اند؛ آماری که نشان از صرفه‌جویی بیش از ۲۵میلیون لیتر گازوئیل و کاهش ۶۸هزار تنی دی‌اکسید کربن می‌دهد.

تلاش ولوو برای تکمیل سبد محصولات الکتریکی سنگین

در کنار آن‌که کشنده‌ جدید ولوو یک راه‌حل‌ الکتریکی برای کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی محسوب می‌شود اما این تنها اقدام ولوو تا امروز نبوده و این شرکت توانسته است تاکنون مدل‌های الکتریکی بسیاری را برای حمل‌ونقل باری در سراسر جهان طراحی و معرفی کند که هر سال کارکرد بالایی را در جاده‌های جهانی به ثبت می‌رسانند. اولین کامیون‌ الکتریکی ولوو در سال ۲۰۱۹ معرفی شد و از آن به بعد مدل‌های دیگری هم معرفی شد. ازجمله مدل‌های الکتریکی ولوو می‌توان به کشنده FM و نسخه Low Entry و مدل‌های FMX و VNR اشاره کرد.

سهم بیش‌از ۵۰ درصدی ولوو از بازار جهانی کامیون‌های الکتریکی

موفقیت‌های ولوو اما تنها به تولید خودروهای الکتریکی و دستیابی به اهدافی چون کاهش آلاینده‌ها و تحول در استفاده از موتورهای الکتریکی و کاهش مصرف سوخت خلاصه نمی‌شود. در پی این دستاوردها، آمارهای شرکت نشان می‌دهد که این خودروسازی در سال میلادی با افزایش تولید و فروش همراه بوده است.

تا امروز ولوو موفق شده است که بیش‌از ۳۵۰۰ دستگاه از کامیون‌های الکتریکی خود را در سراسر جهان به فروش برساند. براساس آمارهای منتشرشده، این شرکت در فصل نخست سال ۲۰۲۳ میلادی موفق شده است سهمی بیش‌از ۵۰درصد از فروش کامیون‌های الکتریکی را در رقابت سخت با بزرگان خودروساز به خود اختصاص دهد. پرفروش‌ترین محصول الکتریکی این شرکت نیز FH معرفی شده است.

آمار فروش این خودروها در آمریکا نشان می‌دهد که ۴۴درصد خریداران، مدل‌های الکتریکی ولوو را انتخاب کرده‌اند. کانادا، ایالات متحده، شیلی، اروگوئه، برزیل، کره‌جنوبی و مالزی، بزرگترین خریداران کامیون‌های الکتریکی ولوو بوده‌اند.