تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3772589
شناسه : 3772589
تاریخ :
شرط پیروزی تیم ملی فوتبال ایران برابر امارات اقتصاد ایران: کارشناس فوتبال با تاکید بر این که تیم ملی ایران برابر قرقیزستان نمایش خوبی نداشت به دیدار با امارات اشاره کرد و گفت: اگر می‌خواهیم برابر این تیم نتیجه بگیریم باید سرعت بازی را افزایش دهیم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

 به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، تیم ملی فوتبال ایران در اولین بازی خود در مرحله سوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶، پنج‌شنبه شب (۱۵ شهریور) در ورزشگاه فولادشهر اصفهان میزبان تیم ملی قرقیزستان بود که این دیدار به لطف گل مهدی طارمی در دقیقه ۳۴ با نتیجه یک بر صفر به سود کشورمان به پایان برسد تا شاگردان امیر قلعه‌نویی به سختی از اولین بازی خود پیروز خارج شوند. در نیمه دوم عملکرد ضعیف بازیکنان تیم ملی باعث شد تا تماشاگران حاضر در ورزشگاه علیه قلعه‌نویی شعار حیا کن، رها کن سر دهند.

کیفیت بد زمین روی عملکرد دو تیم تأثیر گذاشت

محمود کلهر پیشکسوت فوتبال ایران در رابطه با این بازی اظهار داشت: کیفت بد زمین بازی روی عملکرد هر دو تیم از جمله قرقیزستان اثر منفی گذاشته بود و فکر می‌کنم بازی خیلی با کیفیتی را شاهد نبودیم.

شرط پیروزی تیم ملی فوتبال ایران برابر امارات/ باید مراقب باشیم

بیرانوند یکی از بهترین نفرات ایران بود

او ادامه داد: فراموش نکنیم که تیم‌هایی مانند قرقیزستان بازیکنانی در اختیار دارند که ملیت خود را تغییر داده اند و همین نفرات بسیار خطرناک ظاهر شدند و در برخی از دقایق بازی می‌توانستند به گل دست یابند. یکی از بهترین نفرات ما داخل زمین علیرضا بیرانوند بود که دیدیم دو موقعیت بسیار خوب گلزنی را از بازیکنان قرقیزستان گرفت و مطمئناً در مقابل امارات ما باید خیلی هوشیار باشیم.

در یک صورت می‌توانیم مقابل امارات موفق باشیم

کارشناس فوتبال افزود: با توجه به اینکه تیم امارات هم در ترکیب خود از بازیکنان کشورهای دیگر استفاده می‌کند همین امر باعث تقویت این تیم شده است و فکر می‌کنم ما اگر می‌خواهیم مقابل تیم ملی امارات موفق باشیم باید سرعت بازی خود را بالا ببریم.

استفاده از جوانان باید مستمر باشد

کلهر در رابطه با استفاده از بازیکنان جوان در ترکیب تیم ملی گفت: خوشحالم از اینکه تیم ملی از بازیکنان جوان استفاده می‌کند و امیدوارم در بازی‌های آینده هم این شجاعت را داشته باشیم تا از بازیکنان جوان در ترکیب تیم استفاده کنیم. امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی به خوبی بازیکنان جوان را جایگزین نفرات پا به سن گذاشته می‌کند و فکر می‌کنم او تصمیم عاقلانه‌ای گرفته و در جام جهانی به بازیکنان جوان نیاز داریم. به نظرم اگر روند بازی تیم ملی سرعتی باشد، کارهای ترکیبی بیشتری را از بازیکنان شاهد خواهیم بود.

شرط پیروزی تیم ملی فوتبال ایران برابر امارات/ باید مراقب باشیم

حضور بازیکنان باتجربه به بازیکنان جوان کمک می‌کند

او تصریح کرد: زوج‌هایی مانند مهدی طارمی، مهدی قایدی و همچنین بازیکنان باتجربه‌ای مانند سردار آزمون و علیرضا جهانبخش که کنار هم بازی کرده‌اند در حضور نفرات جوان‌تر می‌توانند باعث شکوفایی در تیم ملی شوند. درست است که مقابل قرقیزستان بازی دل‌چسبی را از تیم ملی شاهد نبودیم اما در مجموع به نظرم عملکرد تیم ملی تا به اینجای کار خوب بوده و نتیجه هم گرفته‌ایم. همانطور که گفتم همه تیم‌ها الان پیشرفت کرده‌اند و در مقابل هر تیمی ما باید با قدرت ظاهر شویم که بتوانیم با نتایج خوب به جام جهانی راه پیدا کنیم.

او در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم مقابل امارات هجومی تر ظاهر شویم و مراقب ضد حملات حریف هم باشیم و بازی در مقابل تیمی مانند امارات مطمئناً می‌تواند محک خوبی برای بازیکنان تیم ملی ایران باشد.