تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : جامعه
لینک : econews.ir/5x3772583
شناسه : 3772583
تاریخ :
افزایش تمایل ایرانی‌ها به داشتن فرزند سوم و چهارم! اقتصاد ایران: روزنامه همشهری در گزارشی مدعی افزایش تمایل ایرانی‌ها به فرزندآوری شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

 به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، در میان اخبار و آمار مختلف مربوط به فرزندآوری و ازدواج که گاهی نشان‌دهنده میانگین‌های نگران‌کننده است، برخی آمارها نشان از تغییرات مثبت جمعیتی دارند مانند افزایش تولد فرزندان سوم و چهارم در خانواده‌های ایرانی و افرادی که در سن بالا تصمیم به فرزندآوری گرفته‌اند.

سال گذشته-1402-را باید به‌عنوان نقطه‌ جهش آمار ولادت فرزند سوم، چهارم، پنجم و بیشتر ثبت کرد، چون آمارهای ارائه‌شده در این زمینه نشان می‌دهند که در سال 1402نسبت به سال‌های 1400و 1401افزایش نسبی به‌دست آمده است.

محمدجواد محمودی، رئیس مؤسسه تحقیقات جمعیتی کشور در رابطه با این تغییر در تولد فرزندان، گفته است:« یکی از علل افزایش نسبی می‌تواند به اجرایی شدن مشوق‌‌های متعدد درنظر گرفته شده در مواد مختلف مرتبط با قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مرتبط باشد. با ملاحظات نظری و شواهد تجربی استنباط می‌شود که روند تغییرات جمعیتی در آینده تدریجی خواهد بود. بنابراین مسیر و روند تغییرات جمعیتی می‌تواند ارزیابی‌ها و دیدگاه‌ها در رابطه با اثرگذاری سیاست‌های جمعیتی را دست‌کم در کوتاه‌مدت تحت‌تأثیر قرار دهد.»