تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سلامت
لینک : econews.ir/5x3772104
شناسه : 3772104
تاریخ :
بکارگیری داروسازان در شبکه بهداشتی کشور اقتصاد ایران: رئیس مدیریت مرکز شبکه وزارت بهداشت از بکارگیری تعدادی از داروسازان سهمیه عدالت آموزشی در نظام شبکه بهداشتی کشور خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

 به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، عباس علیپور در حاشیه بازدید وزیر بهداشت از مرکز خدمات جامع سلامت روستای هفت جوی در گزارشی به دکتر ظفرقندی، گفت: در اکثر مراکز جامع خدمات روستایی داروساز وجود ندارد و خود پزشک، کار مسئول فنی داروخانه‌های مراکز را انجام میدهد.

وی افزود: بیش از ۸۰ درصد داروخانه‌های مستقر در مراکز و خانه‌های بهداشتی به بخش خصوصی واگذار شده است به طوری که داروخانه‌ها از طریق رابط خود که به عنوان دارویار شناخته میشود، با کمک پزشک مقیم یا مستقر در مرکز به ارائه و تجویز دارو میپردازند.

رئیس مدیریت مرکز شبکه وزارت بهداشت با اشاره به محدود بودن اقلام دارویی که مجوز تجویز دارند، اظهار داشت: طبق استاندارد‌ها اجازه تجویز ۴۰۰ قلم دارو را صادر کردیم.

علیپور با بیان اینکه در آینده افرادی که از طریق سهمیه عدالت آموزشی بودند به شبکه تزریق خواهند شد، تصریح کرد: داروسازانی که باید ۱.۵ برابر دوره تعهد تحصیلی خود را بگذرانند به زودی برای خدمت به مناطق طرح خود می‌آیند و ما با تعداد زیادی داروساز در حوزه بهداشت مواجه میشویم.

رئیس مدیریت مرکز شبکه بهداشت در پایان گفت: امیدواریم با افزوده شدن داروسازان سهمیه عدالت آموزشی ارائه کیفیت به مردم در شبکه نظام بهداشتی کشور ارتقا یابد و این کار به طورکلی به نفع مجموعه خواهد بود.