تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : جامعه
لینک : econews.ir/5x3771932
شناسه : 3771932
تاریخ :
خودروی سهند، بازیگر جدید سدان های ایران اقتصاد ایران: سهند نخستین سدان تولیدی پارس خودرو است که با نام و نشان و لوگو این شرکت روانه بازار می شود. با تولید این خودرو، پارس خودرو پس از سالها با یک محصول اختصاصی خود با برند و لوگوی این شرکت به بازارها بازگشته و قصد دارد سهم مناسبی را از این بازار به خود اختصاص دهد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

 به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،خودرو سهند، محصولی است که تمام مراحل تکوین آن تا تکمیل نهایی، در داخل شرکت پارس خودرو به اجرا درآمده و با تکیه بر ظرفیت ها و توانمندی های این شرکت در عرصه طراحی و تولید نهایی شده است.

این خودرو قرار بود از اسفندماه شال گذشته به طور آزمایشی در پارس خودرو تولید و تحت آزمایش های فنی قرار گیرد؛ اما به دلیل عدم پرداخت به موقع هزینه های مرتبط با ساخت قالب سپر و قطعات پلاستیکی و فایبرگلاس بدنه، این پروژه در حال برخورد با موضوع تاخیر بود. اما با تغییرات مدیریتی در سطح مدیرعامل گروه سایپا و به موازات آن شرکت پارس خودرو، مدیریت جدید این شرکت خیلی سریع دست به کار شد و اقدام به پرداخت هزینه های ساخت قالبهای مذکور نمود؛ با انجام این کار، قالبهای سپر و قطعات پلاستیکی، بلافاصله وارد ایران شد و پس از آن، تولید انبوه قطعات مذکور نیز به مرحله اجرا درآمد. اقدامات صورت گرفته از سوی تیم جدید مدیریتی پارس خودرو، زمینه تولید و تحویل به موقع خودرو سهند را فراهم کرد.

خودرو سهند در تیپ پایه آن دارای امکاناتی نظیر موتور ارتقا یافته m15i که دارای استانداردهای یورو5 بوده و از نظر مصرف سوخت و سطح میزان آلایندگی، در موقعیت بسیار بهتری نسبت به موتور و پیشرانه های قبلی گروه سایپا قرار دارد می باشد.

علاوه بر آن، این موتور 90 اسب بخار قدرت تولید کرده و 137 نیوتن متر گشتاور نیز ایجاد می کند. فرمان هیدرولیک دی تایپ، سیستم فشار باد تایرها، سیستم تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک، صندلی راننده 6 جهته و صندلی مسافر 4 جهته، تریم داخلی دو رنگ و دارای متریال نسبتا باکیفیت تر از بسیاری خودروهای موجود در بازار، سنسور پارک عقب، مه شکن جلو و عقب، چراغ روشنایی اتوماتیک و روشنایی روز، دزدگیر درب های جانبی، چراغ ترمز اضطراری، سیستم ترمز پیشرفته ESC, EBD, ABS, TCS, HSA, BAS است.

این خودرو در حال حاضر با سرعت مناسبی در حال تولید در پارس خودرو است و این شرکت تمرکز خود را بر روی تولید هر چه بیشتر این محصول قرار داده است. براساس اعلام شرکت پارس خودرو برنامه تولید 30 هزار خودرو سهند جهت تحویل به خریداران طرح های پیش فروش قبلی در دستور کار قرار دارد؛ علاوه بر آن پارس خودرو در یک برنامه بلندپروازانه تلاش می کند با عبور از این میزان تولید، و ایجاد تنوع در تیپ های مختلف این خودرو که بنابر اظهارات قبلی، قرار شده این خودرو در شش تیپ مختلف با گیربکس دستی، اتوماتیک و دوگانه سوز تولید و عرضه شود، تا پایان امسال طرح های فروش جدیدی را نیز به مرحله اجرا درآورد.

پارس خودرو به عنوان قدیمی ترین خودروساز ایرانی که همواره مشهور به تولید محصولات باکیفیت و سختگیرانه ترین آزمایش های کیفی محصولات پیش از تحویل بوده و سابقه همکاری درخشانی با برندهای معتبر جهانی نظیر، رنو و نیسان را در کارنامه خود دارد، تلاش می کند با دستیابی به بالاترین سطوح کیفی در مراحل تولید و مونتاژ خودرو سهند، رضایت خریداران و مشتریان خود را بیش از گذشته فراهم سازد.