تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3771522
شناسه : 3771522
تاریخ :
سفر کپسول استارلاینر به زمین به پایان رسید اقتصاد ایران: کپسول فضایی بویینگ صبح امروز (شنبه) در ساعت ۴:۰۱ دقیقه به وقت گرینویچ با چتر نجات در صحرای نیومکزیکو فرود آمد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

 به گزارش خبرگزاری اقتصادایران به نقل از اسپیس، عملیات فرود استارلاینر از مدت ها قبل به تاخیر افتاده بود. قرار بود کپسول سه ماه قبل و پس از یک ماموریت ۱۰ روزه همراه ۲ فضانورد به زمین بازگردد. اما اکنون کپسول بدون حضور آنها به زمین بازگشته است.

به نوشته خبرگزاری ای اف پی، خرابی ناگهانی پیشرانه کپسول فضایی بویینگ و نشتی هلیوم تمام برنامه های آن را بهم ریخت و در نهایت ناسا به این نتیجه رسید دو فضانوردی که همراه آن به فضا رفته بودند، در ایستگاه فضایی بین المللی منتظر بمانند تا در فوریه ۲۰۲۵ میلادی همراه کپسول کرو دراگون متعلق به اسپیس ایکس به زمین بازگردند.

این در حالی بود که چند روز قبل از جدا شدن آن از ایستگاه فضایی بین المللی، فضانوردان از صدایی عجیب که از بلندگوهای آن شنیده می شد، خبردادند.

همچنین در روزهای گذشته استیو استیچ مدیر برنامه خدمه تجاری ناسا(Commercial Crew Program) به خبرنگاران گفته بود: بویینگ به صحت مدل ابداعی خود اطمینان داشت و سعی کرد اختلال پیشرانه برای باقیمانده سفر فضایی را پیش بینی کند اما تیم ناسا به دلیل عدم قطعیت موجود درمدلسازی نمی توانست در این باره مطمئن باشد.