تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاست
لینک : econews.ir/5x3771446
شناسه : 3771446
تاریخ :
رئیس جمهور در کازان با پوتین دیدار می‌کند اقتصاد ایران: سفیر ایران در روسیه اعلام کرد که رئیس جمهور ایران در حاشیه نشست سران بریکس در کازان روسیه با رئیس جمهور این کشور دیدار می‌کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

 به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، کاظم جلالی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه در گفتگو با خبرگزاری "تاس" اعلام کرد که مسعود پزشکیان، رئیس جمهور ایران در اجلاس بریکس در کازان شرکت خواهد کرد و در آنجا با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه دیدار خواهد کرد.

جلالی در این خصوص گفت: فکر می‌کنم رئیس جمهور در اجلاس بریکس در کازان شرکت خواهد کرد. ما در حال حاضر برای این سفر آماده می‌شویم تا برای روابط دوجانبه ما مفید و موفقیت آمیز باشد.

وی افزود: در رابطه با روابط دوجانبه، دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و همچنین دیدارهای دوجانبه با دیگر سران و جامعه ایرانی و سخنرانی در این اجلاس برنامه ریزی شده است.

روسیه در اول ژانویه 2024 ریاست بریکس را بر عهده گرفت و تا پایان سال با بیش از 200 رویداد در طیف وسیعی از موضوعات ادامه خواهد داشت. اجلاس سران بریکس در کازان در اکتبر 2024 برگزار می‌شود. ایران در اول ژانویه 2024 به بریکس پیوست.