تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استانها
لینک : econews.ir/5x3771433
شناسه : 3771433
تاریخ :
رکوردداران شهریورماه پرسفر کدام استان‌ها بودند؟ اقتصاد ایران: مازندران در تعطیلات گذشته غرق در مسافر شد؛ تا جایی که رکورددار سفر ایرانی‌ها در تعطیلات بود و مسافران و گردشگران شمال به‌دلیل نبود ظرفیت مناسب اقامتی و کمبود تاسیسات اقامتی در این منطقه در خیابان‌ها، بلوارها و پارک‌ها و هر نقطه خالی که پیدا کردند، چادر زدند و در حاشیه شهرها خوابیدند،‌

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

 به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، تعطیلات هفته گذشته در ایران بار دیگر سونامی گردشگری را به شمال ایران بازگرداند و موج هجوم مسافران و گردشگران به شمال کشور کار را به جایی رساند که برخی مسافران گیلان در مسیر سه‌ساعته تهران به رشت 12ساعت را در ترافیک سپری کردند.

مازندران اما غرق در مسافر شد؛ تا جایی که رکورددار سفر ایرانی‌ها در تعطیلات بود و مسافران و گردشگران شمال به‌دلیل نبود ظرفیت مناسب اقامتی و کمبود تاسیسات اقامتی در این منطقه در خیابان‌ها، بلوارها و پارک‌ها و هر نقطه خالی که پیدا کردند، چادر زدند و در حاشیه شهرها خوابیدند،‌ اما در گلستان آمار ترددهای جاده‌ای تنها 200هزار تردد از گیلان پایین‌تر بود. در مشهد نیز ظرفیت تمام هتل‌ها و تاسیسات اقامتی برای خدمت‌رسانی به زائران و مسافران پیاده و سواره برای حضور در مرقد مطهر امام رضا(ع) تکمیل بود.

سیل مسافران و گردشگران برای استفاده از آخرین فرصت تعطیلات طولانی تابستان راهی شمال ایران شد تا آنجا که فقط مسافران مازندران یک‌میلیون لیتر بنزین در غرب این استان سوزاندند و تامین نان و خوراک برای گردشگران تا حدودی دشوار شد.به اعلام کارشناسان، توزیع زمانی و مکانی سفر در ایران نامتوازن است و تبلیغات ناکافی برای برندسازی مقاصد غیرتکراری موجب شده گردشگران ایرانی از هر فرصتی حتی با وجود ناکافی‌بودن تاسیسات اقامتی، برای رفتن به شمال استفاده کنند اما رکوردداران شهریورماه پرسفر کدام استان‌ها بودند؟

رکوردداران شهریورماه پرسفر کدام استان‌ها بودند؟