تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد
لینک : econews.ir/5x3771429
شناسه : 3771429
تاریخ :
کدام کشورها بیشترین رشد اقتصادی را دارند؟ اقتصاد ایران: در حالی که اقتصادهای منطقه یورو در سایه جنگ‌ها و درگیری‌ها پس از همه‌گیری کووید-۱۹ به دنبال مسیر خود هستند، روند رشد در کشورهای آسیایی ادامه دارد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

 به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، در میان کشورهای گروه ۲۰، کشورهای آسیایی در رتبه اول باقی ماندند و هند با رقم ۶.۷ درصد سریع‌ترین رشد در سه ماهه دوم سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، در بین ۲۰ اقتصاد بزرگ را ثبت کرد.

اندونزی با نرخ رشد ۵.۰۵ درصد و چین با ۴.۷ درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

روسیه علیرغم جنگ با اوکراین چهار درصد رشد کرد در حالی که آمریکا با رشد ۳.۱ درصدی در سه ماهه دوم نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۳ در رتبه پنجم قرار گرفت.

ترکیه با حفظ روند رشد خود برای ۱۶ فصل، با نرخ رشد ۲.۵ درصد در رتبه هشتم در میان کشورهای در حال توسعه قرار گرفت.

کره جنوبی با ۲.۳ درصد در رتبه نهم و مکزیک با ۲.۱ درصد در رده دهم قرار دارند.

در دوره آوریل تا ژوئن سال جاری، اقتصاد اتحادیه اروپا ۰.۸ درصد و اقتصاد منطقه یورو ۰.۶ درصد نسبت به دوره مشابه سال ۲۰۲۳ رشد کرده است.

از سوی دیگر، نرخ رشد اقتصادی آلمان، بزرگترین اقتصاد اتحادیه اروپا، صفر درصد باقی مانده است.

عربستان سعودی تنها کشور گروه ۲۰ بود که با ۰.۴ درصد انقباض را تجربه کرد.

در میان کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD)، ترکیه با نرخ رشد ۲.۵ درصد، نروژ با ۴.۲ درصد، لهستان با ۳.۲ درصد، آمریکا با ۳.۱ درصد و اسپانیا با رشد ۲.۵ درصد در رتبه پنجم قرار دارند. ۲.۹ درصد

ایرلند تنها کشور عضو سازمان همکاری اقتصادی و توسعه بود که اقتصاد آن با ۱.۴ درصد بیشترین کاهش را داشت.

از زمان آغاز جنگ رژیم صهیونیستی و حماس در هفتم اکتبر سال گذشته، اقتصاد آن که به حملات خود به غزه ادامه و جنگ را به سایر مناطق گسترش داده است، در سه ماهه اول سال ۱.۲۴ درصد و در سه ماهه دوم ۱.۳۵ درصد کاهش یافته است.

بیزنس گزارش کرد، علاوه بر این، اقتصاد فنلاند ۱.۲ درصد، اقتصاد استونی یک درصد و اقتصاد ایسلند ۰.۳ درصد در این دوره کاهش یافتند.