تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استانها
لینک : econews.ir/5x3770914
شناسه : 3770914
تاریخ :
امام جمعه بخش مرکزی یزد تاکید کرد: لزوم حفظ ارزش پول ملی برای حل مسایل اقتصادی اقتصاد ایران: یزد- امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت:باید برای حل مسئله اقتصادی در کشور ارزش پول ملی حفظ شود، چراکه کاهش ارزش پول ملی در بحث اقتصادی موثر است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

 به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، آیت‌الله سید محمدکاظم مدرسی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به اهمیت تقوا گفت: زندگی دنیوی بر اساس آیات قرآن یک آزمایش الهی است که باید در این آزمایش الهی تقوا را پیشه کرد.

وی افزود: پرهیز از گناه و اطاعات از حضرت حق از دیگر مراتب پیش گرفتن تقوا است که در این مسیر نباید به ظواهر دنیوی توجه کرد.

امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به مراتب انس با قرآن تصریح کرد: همراه داشتن قرآن، نگاه به خطوط قرآن، سکوت هنگام تلاوت قرآن، تلاوت از مصحف و تلاوت با نگاه و بدون تلفظ از جمله مراتب انس با قرآن است.

وی عنوان کرد: حفظ قرآن نیز از دیگر مصادیق انس با قرآن است؛ عمل به آیات قرآن و تدبر در آن نیز از جمله راهکارهای انس با قرآن بوده که اگر حاصل شود برکات زیادی در پی دارد. نورانی شدن خانه‌های مسلمانان با تلاوت قرآن برای اهل خانه دارای خیز و برکت زیادی است.

امام جمعه بخش مرکزی یزد در خطبه دوم نماز جمعه این هفته با بیان اینکه مسلمانان باید فرزندان خود را با سخنان اهل بیت (ع) آشنا کنند، بیان کرد: روایات متعددی در مورد افراد مرجعه وجود دارد، افرادی که دستورات دین را آنگونه که باید انجام نمی‌دهند و با طرز تفکر متفاوت خداوند را قبول دارند، به تعبیری دیگر امروزه به عنوان قلب و دل باید پاک باشد این افکار در جامعه رواج یافته است. افکار مرجعه با خود بی‌دینی، ولنگاری، بی‌تعهدی نسبت به اطرافیان به وجود می‌آورد و زمانی که افرادی با افکار مرجعه، الزامات عملی را در جامعه اجرا نمی‌کنند، جامعه ولنگار می‌شود.

مدرسی با بیان اینکه بحث حجاب و عفاف یک معضل فرهنگی در جامعه است، گفت: موضوع حجاب و عفاف یک معضل ریشه‌ای در جامعه است که همگان می‌دانند یک ضرورت دینی است و علاوه بر اینکه ترک حجاب یک حرام شرعی است، از سوی مقام معظم رهبری ترک حجاب به عنوان یک حرام سیاسی نیز یاد شده است.

وی افزود: دشمن برای رسیدن به اهداف خود، اهداف میانی متعددی دارد که ابزارهایی برای آنان نیز در نظر گرفته است که برای هر یک موتور پیشرانی را نیز در نظر گرفته است.

امام جمعه بخش مرکزی یزد ادامه داد: موتور پیشران دشمن در بعد فرهنگی کشف حجاب و بی‌حیایی در کشور است که اگر این مهم در جامعه از بین رود، خانواده، حرمت‌ها، حلال‌زایی و … در جامعه از بین می‌رود.

وی با بیان اینکه بی‌حیایی در جامعه باعث کاهش رغبت انسان به ازدواج می‌شود، گفت: افزایش طلاق در جامعه تنها به دلیل مسائل اقتصادی صرف نیست و به دلیل ولنگاری و افزایش این نوع تفکر در جامعه است.

مدرسی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی برای حفظ نظام سیاسی کار کنند، گفت: در زمینه حرام سیاسی در تاریخ می‌توان به حرام شدن تنباکو به دلایل سیاسی اشاره کرد؛ زمانیکه تنباکو حرام شد دیگر کسی در جامعه نمی‌گفت که چند روایت و آیه در رابطه با حرمت تنباکو وجود دارد، چرا که مراجع تقلید تشخیص دادند و عنوان کردند.

وی تصریح کرد: ستادهای امر به معروف و نهی از منکر افرادی هستند که برای اجرای دستورات مراجع عظام و رهبر معظم انقلاب در حوزه حرام سیاسی گام برمی‌دارند و باید از سوی مراجع قضائی حمایت شوند.

امام جمعه بخش مرکزی یزد تصریح کرد: مایه تأسف است که پلیس‌های امنیت روانی و امنیت دینی مورد بی‌مهری قرار می‌گیرند و در مقابل یک متهم محکوم می‌شوند، این زیبنده نظام اسلامی نیست که امران به معروف و ناهیان از منکر مورد هتک حرمت قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: تأسف می‌خوریم که برخی از شخصیت‌های نظام نسبت به نیروی انتظامی توجه لازم را ندارد، در هیچ کجای دنیا پلیس اینگونه مورد بی‌مهری قرار نمی‌گیرد که در کشور ما مورد بی‌مهری قرار گرفته است.

مدرسی در بخش دیگری از سخنانش از نیروی انتظامی استان یزد در راستای کشف بزرگترین محموله مواد مخدر صنعتی کشور قدردانی کرد.

وی با اشاره به اینکه مسئله حمل و نقل در استان یزد دچار معضل است، بیان کرد: در زمینه حمل و نقل ریلی، جاده‌ای و هواپیمایی استان یزد دچار معضل است که مسئولان استان باید در راستای حل این معضل اقدامات لازم را انجام دهند.

امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به گرانی‌های اخیر و سخن از جراحی اقتصادی مایه تأسف است، عنوان کرد: این چرخه باطل گرانی و به دنبال آن افزایش حقوق راه به جایی نمی‌برد و باید برای حل مسئله اقتصادی در کشور ارزش پول ملی حفظ شود، چراکه کاهش ارزش پول ملی در بحث اقتصادی مؤثر است.

وی افزود: کاهش ارزش پول ملی و به دنبال آن تأمین کسری بودجه و افزایش حقوق یک چرخه باطلی است؛ اقشار کم درآمد باید در این زمینه بیشتر مورد توجه باشند.