تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3770832
شناسه : 3770832
تاریخ :
افت ۲۰ درصدی تولید خودرو و قطعات اقتصاد ایران: بررسی روند تولید شرکتهای صنعتی بورسی نشان میدهد، تولید خودرو و قطعات در تیر ماه نسبت به خرداد ماه ۱۴۰۳ حدود ۲۰ درصد افت کرده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، برررسیها نشان میدهد در تیر  ماه نسبت به ماه مشابه سال قبل، از بین 15 رشته‌فعالیت صنعتی بورسی 6 رشته‌فعالیت افزایش در شاخص تولید و 9 رشته‌فعالیت کاهش در شاخص تولید را تجربه کرده‌اند. رشته‌فعالیت‌های «تجهیزات برقی»، «محصولات فلزی به‌جز ماشین‌آلات و تجهیزات» و «لاستیک و پلاستیک» بیشترین سهم را در افزایش شاخص تولید و رشته‌فعالیت‌های «خودرو و قطعات»، «دارو» و «کاشی و سرامیک» بیشترین سهم را در کاهش شاخص تولید داشته‌اند.

 طی تیرماه سال 1403 نسبت به ماه قبل، رشته‌فعالیت‌های «تجهیزات برقی»، «چوب و کاغذ» و «شیمیایی (به‌جز دارو)» بیشترین سهم را در افزایش شاخص تولید و رشته‌فعالیت‌های «کاشی و سرامیک»، «خودرو و قطعات» و «دارو» بیشترین سهم را در کاهش شاخص تولید داشته‌اند.

بررسی روند تولید شرکتهای صنعتی بورسی نشان میدهد، تولید خودرو و قطعات در تیر ماه نسبت به ماه مشابه سال قبل 18درصد افت کرده است. همچنین تولید این محصولات نسبت به خرداد ماه 20 درصد کاهش یافته است.

انتهای پیام/