تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : توریسم و گردشگری
لینک : econews.ir/5x3769890
شناسه : 3769890
تاریخ :
اشتغالزایی راهی برای حفظ گردشگری کشور است اقتصاد ایران: یزد- وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: باید با توسعه گردشگری و صنایع دستی، در این زمینه اشتغالزایی کرده و مشاغل این حوزه را حفظ کنیم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدرضا صالحی امیری صبح پنجشنبه در دیدار با آیت الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، استان یزد را در زمینه صیانت از میراث فرهنگی، سرآمد خواند و گفت: مثلث طلایی گردشگری ایران (یزد، فارس و اصفهان) می‌تواند منشأ تحول اقتصادی و معیشتی در منطقه باشد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار کرد: بنا به آمار اعلام شده، حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان کار توسعه‌ای در استان یزد در حال انجام است و با وجود این فعالیت‌ها باید تصویر جهانیان را نسبت به ایران اصلاح کرده تا گردشگران خارجی معرف ایران حقیقی باشند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد نیز در این دیدار گفت: لازم است رایزنان فرهنگی ایران در سایر کشورها نسبت به معرفی حقیقت ایران اسلامی و آرمان‌های انقلاب به مردم دنیا اهتمام بیشتری داشته باشند.

آیت الله محمدرضا ناصری افزود: انقلاب اسلامی ایران هویت الهی دارد و فعالیت‌ها و برنامه ریزی‌ها باید به گونه‌ای باشد که مردم دنیا با واقعیت و حقایق ایران اسلامی به درستی آشنا شوند. حضرت امام خمینی (ره) در پاریس ضمن مصاحبه‌های متعددی که با رسانه‌ها داشت با وجود تمام موانع موجود و سانسورهایی که صورت می‌گرفت مردم دنیا را با اهداف انقلاب آشنا نمود و انقلاب خود را جهانی کرد.

وی ضمن تاکید بر برنامه ریزی جهت معرفی ایران به گردشگران خارجی بیان کرد: رسانه‌های دنیا چهره درستی از ایران به مخاطب خود نشان نمی‌دهند و لذا باید با برنامه ریزی دقیق گردشگران خارجی را با انقلاب و تشیع آشنا کرد.

امام جمعه یزد گفت: معماری منحصر به فرد ساختمان‌ها و خانه‌ها در یزد زبان گویای فرهنگ این شهر است و باید این فرهنگ غنی را به گردشگران منتقل کرد و آنها با اخلاق و آداب و رسوم مردم دارالعباده یزد آشنا کرد.

وی با بیان اهمیت گردشگری مذهبی اضافه کرد: استان یزد با توجه به ظرفیت‌های عظیم مذهبی که دارد و به عنوان حسینیه ایران نیز معرفی می‌شود لازم است در زمینه توسعه گردشگری مذهبی در این استان برنامه ریزی شود.