تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3769824
شناسه : 3769824
تاریخ :
هاچ‌بک کامپکت اقتصادی جیلی به بازار عرضه شد اقتصاد ایران: خودرو برقی شینگ‌یوان، با قیمت رقابتی و رنگ‌های سرزنده‌ی الهام گرفته از بستنی، دیگر برند‌های چینی را به‌چالش می‌کشد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

 به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، ژئوم (Geome)، از زیرمجموعه‌‌های شرکت جیلی، خودرو شهری الکتریکی جدید خود با نام شینگ‌یوان (Xingyuan) را معرفی کرد. این هاچ‌بک کامپکت اقتصادی قرار است در بازار چین با مدل محبوب دلفین (Dolphin) از شرکت بی‌وای‌دی رقابت کند. آنچه شینگ‌یوان را متمایز می‌کند، طراحی مینیمال و رنگ‌بندی سرزنده‌ی آن با الهام از بستنی و قیمتی است که انتظار می‌رود کمتر از رقیب خود باشد.

 شینگ‌یوان به عنوان یک خودرو جمع‌وجور، کاربردی و زیبا برای ترددهای شهری طراحی شده و با طول ۴٬۱۳۵ میلی‌متری، کمی از دلفین طویل‌تر است.

خودروی شینگ‌یوان از نمای جانبی

مشتریان می‌توانند بین دو گزینه‌ی باتری انتخاب کنند: یک باتری‌پک ۳۰٫۱۲ کیلووات‌ساعتی با برد تخمینی ۳۱۰ کیلومتر (بر اساس استاندارد CLTC) یا یک گزینه‌ی ۴۰٫۱۶ کیلووات‌ساعتی با برد ۴۱۰ کیلومتر. هر دو باتری توسط یکی از تأمین‌کنندگان برتر این صنعت، یعنی CATL، تولید می‌شوند.

خودروی شینگ‌یوان از نمای سه‌چهارم عقب

از نظر ظاهری، شینگ‌یوان با پالت رنگی الهام‌گرفته از طعم‌های مختلف بستنی مانند رنگ‌های «وانیلی بژ»، «سبز ریحان»، «صورتی توت‌فرنگی»، «سفید شیری»، «نقره‌ای موس» (Mousse Silver)، «خاکستری ترافل» و «آبی نمک دریا» جلب توجه می‌کند.

استیج معرفی خودروی شینگ‌یوان و رنگ‌های مختلف بستنی و خودرو
پالت رنگی خودرو شینگ‌یوان از بستنی‌های هاگن‌داز الهام گرفته شده است

نکته‌ی جالب اینکه جیلی با همکاری برند معروف بستنی «هاگن‌داز» (Häagen-Dazs)؛ به مشتریانی که شینگ‌یوان را تست درایو کنند، یک بستنی رایگان هدیه می‌دهد.

در نهایت، ویژگی‌هایی مانند دستگیره‌های همسطح درها و ستون‌های سیاه‌رنگ، به طراحی ساده و مینیمالیستی شینگ‌یوان کمک می‌کنند.

چراغ پشتی خودروی شینگ‌یوان
چراغ جلو و کاپوت خودروی شینگ‌یوان

در داخل خودرو، یک صفحه‌نمایش بزرگ مرکزی با سیستم‌عامل Flyme Auto از شرکت Meizu تعبیه شده است که امکان دسترسی به دستیار صوتی هوشمند و ادغام آسان با گوشی‌های هوشمند را فراهم می‌کند.

نمای داخل کابین (فرمان و داشبورد) خودروی شینگ‌یوان
مانیتور خودروی شینگ‌یوان از نمای نزدیک

به‌عنوان یک خودر جمع‌وجور شهری، ظرفیت بار شینگ‌یوان چشمگیر است؛ ۳۷۵ لیتر فضا در صندوق عقب و ۷۰ لیتر اضافی در جلو (Frunk) وجود دارد. با خواباندن صندلی‌های عقب، می‌توان به یک فضای بار ۱۳۲۰ لیتری دسترسی داشت.

فضای ذخیره‌سازی جلو (فرانک) خودروی شینگ‌یوان
نمایی از کابین خودروی شینگ‌یوان از سمت در راننده
صندلی‌های عقب خودروی شینگ‌یوان
چرخ خودروی شینگ‌یوان

اگرچه جیلی هنوز قیمت رسمی شینگ‌یوان را اعلام نکرده، اما تحلیلگران تخمین می‌زنند که قیمت آن حدود ۸۰ هزار یوان (تقریباً ۱۱۲۵۰ دلار) خواهد بود که از قیمت فعلی دلفین، که از ۹۹٬۸۰۰ یوان (حدود ۱۲۵۰۰ دلار) شروع می‌شود، کمتر است. این استراتژی قیمت‌گذاری تهاجمی می‌تواند شینگ‌یوان را به گزینه‌ای جذاب برای مصرف‌کنندگان شهری که به دنبال خودرو الکتریکی اقتصادی و متمایز هستند، تبدیل کند.

شینگ‌یوان قرار است اواخر سپتامبر ۲۰۲۴ (شهریور و مهر) در بازار چین عرضه شود؛ این خودرو آغاز همکاری بین جیلی و هاگن‌داز خواهد بود.