تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3769357
شناسه : 3769357
تاریخ :
تقویت دیپلماسی فناوری بین ایران و قزاقستان اقتصاد ایران: وزیر ارتباطات با حضور در نخستین روز از اجلاس اسکاپ، در دیدارهای جداگانه با همتاهای قزاقستانی و قرقیزستانی پیشنهادات همکاری های مشترکی را دریافت کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

 به گزارش خبرگزاری اقتصادایران به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سید ستار هاشمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که برای شرکت در دومین اجلاس اسکاپ به کشور قزاقستان سفر کرده است، از سوی اشکات اورزبیک معاون اول وزارت توسعه دیجیتال، نوآوری و صنعت هوا و فضای قزاقستان مورد استقبال قرار گرفت و در جلسه‌ای پیشنهاداتی را در حوزه تخصصی ICT از وی دریافت کرد.

هاشمی پس از آن، همراه با وزرای دیگر کشورهای عضو اسکاپ در محل اجلاس اسکاپ حاضر شد و سپس در ضیافتی که نخست وزیر قزاقستان به افتخار حضور وزرای کشورهای حاضر در اجلاس اسکاپ تدارک دیده بود، شرکت کرد.

وزیر ارتباطات همچنین امروز ملاقات دو جانبه ای را با نوریا کوت نائوآ وزیر توسعه دیجیتال قرقیزستان داشت که در این دیدار، طرف قرقیزستانی ضمن ابراز علاقه برای تعریف پروژه‌های مشترک و همکاری‌های علمی تاکید کرد که در همکاری‌های مشترک اقتصادی و فرهنگی دو کشور، جای خالی همکاری در زمینه ICT احساس می‌شود.

در ادامه این نشست در حوزه پلتفرم‌های بومی و امور پستی، پیشنهاداتی ارائه شد که مورد استقبال طرفین قرار گرفت تا ضمن مشخص شدن نقاط تماس، مقرر شد در این زمینه پیش نویس تفاهمنامه ای برای ارتقای سطح همکاری‌های دو کشور آماده شود.

هاشمی سپس با بغداد موسیم، وزیر سابق توسعه دیجیتال قزاقستان و رئیس کنونی قزاق تلکام بزرگترین اپراتور این کشور ملاقات کرد که در این ملاقات طرف قزاقستانی پیشنهاداتا مشخصی را برای همکاری با جمهوری اسلامی ایران ارائه کرد که در پایان قرار شد ضمن بررسی این پیشنهادات ظرف مدت یک ماه، کارگروه مشترکی برای ادامه همکاری‌های میان قزاق تلکام و اپراتورهای ایرانی تشکیل شود.

بنابر این گزارش، وزیر ارتباطات صبح امروز با هدف شرکت در اجلاس اسکاپ به دعوت وزیر ژاصلان مادییف وزیر توسعه دیجیتال، نوآوری و صنعت هوافضای قزاقستان به آستانه سفر کرد.

اسکاپ یکی از بزرگ‌ترین کمیسیون‌های منطقه‌ای سازمان ملل متحد به شمار می‌رود که بیش از نصف جمعیت جهان را تحت پوشش خود قرار می‌دهد و هدف آن توسعه رشد اقتصادی و همچنین بالا بردن سطح رفاه عمومی منطقه است.